مرحوم آهی آبروی جامعه مداح و مورد توجه مقام معظم رهبری بود

شبستان , 18 فروردين 1394 ساعت 11:37

حجت الاسلام والمسلمین شجاعی گفت: حاج آقای آهی آبروی جامعه مداح و مورد توجه مقام معظم رهبری بود.


حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم شجاعی، دبیر جامعه وعاظ تهران با اشاره به اینکه حاج آقای آهی امتیازات خاصی داشت، اظهار داشت: ایشان تحصیل کرده حوزه بود و مراتب اطلاع از ادبیات عرب را آنچنان آموخت که آیات و روایات را بدون اشتباه در منبر می خواند.

وی با بیان اینکه ایشان از محضر اساتیدی از جمله شیخ جواد خراسانی که شاگردانی برجسته در زمینه اعتقادی تربیت کرده بود، بهره برد، خاطرنشان کرد: ایشان شاعری بود که شعرش از الفاظ عرفانی مانند چشم، غمزه،می و معشوق و ... برکنار بود و نسبت به این وضعیت اعتراض می کرد؛ زیرا اینگونه الفاظ منشأ انحراف است. در واقع آن مرحوم چون مکتب آشیخ جواد خراسانی را درک کرده بود از انحرافاتی مانند سرودن و ذکر اشعار نادرست برکنار بود.

حجت الاسلام والمسلمین شجاعی با اشاره به اینکه حاج آقای آهی آبروی جامعه مداح و مورد توجه مقام معظم رهبری بود، تصریح کرد: ایشان خدمات بسیاری به جامعه مداحان از جمله تأسیس روضه الحسین در بهشت زهرا داشتند.

وی افزود: بنده از دوران نوجوانی با آن مرحوم آشنا بودم و هیچگونه اشکالی در تقوی از ایشان ندیدم.

حجت الاسلام والمسلمین شجاعی در پایان با بیان اینکه حاج آقای آهی با مراجع تقلید مأنوس بود، گفت: ایشان از مقلدین و مطیعان مرحوم آیت الله میلانی بود.


کد مطلب: 23969

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/23969/مرحوم-آهی-آبروی-جامعه-مداح-مورد-توجه-مقام-معظم-رهبری

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir