خرافه گرایی و عزاداری غیر معقول از سیره پیشوایان دینی به دور است

مهر , 19 فروردين 1394 ساعت 11:00

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: خرافه گرایی و عزاداری های غیر معقول از سیره پیشوایان دینی به دور است و لذا مداحان باید مراقب نفوذ تفکرهای انحرافی در میان خویش باشند.


حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی گفت: مداحی به عنوان یکی از هنر های دینی اگر با معارف قرآن و عترت تغذیه شود و رنگ و بوی حماسه و عزت گرفته و با منطق و عقلانیت همراه شود اثر گذارترین جبهه فرهنگی در مقابل جریان استکبار و انحراف فکری و فساد اخلاقی خواهد بود.

وی ادامه داد: ثنا گستران خاندان پیامبر، همچون مجالس عزا در موالید و جشن های دینی شادی پیروان جبهه حق را همراه با گسترش فضیلت ها و مناقب اسوه های دینی ارائه می کنند و نمادی از تعادل را در سبک زندگی اسلامی به نمایش می گذارند.

وی با اشاه به اینکه هنر دینی تاثیری جاودانه در فرهنگ و رفتار اجتماعی دارد افزود: معارف اهل بیت(ع) هنگامی که در قالب عاطفه و شعر می نشیند تا اعماق جان نفوذ کرده و به شکل یک فرهنگ ماندگار تجلی می یابد.

حسینی از جمله مصادیق برجسته هنرمند دینی در فرهنگ ایرانی اسلامی را مداحان و شاعران آئینی عنوان کرد و گفت: مداحان صدای خوش را با آهنگ موزون و شعر پر محتوا در خدمت گسترش اخلاق و فرهنگ اهل بیت و ارزش های انقلاب اسلامی قرار می دهند و همه اقشار به ویژه جوانان را جذب معارف اهل بیت(ع) می کنند.

وی یاداور شد: مداحان و شاعران آئینی، به عنوان یک قشر موثر و فرهنگ ساز در عین حال بایستی مراقب نفوذ تفکرهای انحرافی در میان خویش باشند و نباید شاعرو یا ذاکراهل بیت(ع) مروّج گسترش عصبیت های طایفه ای و اختلافات مذهبی شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به دیدار همه ساله مداحان و ذاکران و شاعران آئینی با مقام معظم رهبری در سالروز میلاد بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: این دیدار تاکیدی بر تاثیر گذاری هنر دینی در توسعه معرفت در رفتار ایمانی است.

حسینی گفت: در دیدار امسال مقام معظم رهبری بیش از دو هزار نفر شاعران و مداحان و ذاکران از سراسر کشور از جمله مداحان و شاعران توانمند خراسان رضوی شرکت کرده و ضمن شعر خوانی از رهنمودهای مقام معظم رهبری بهره مند می شوند.


کد مطلب: 23991

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/23991/خرافه-گرایی-عزاداری-غیر-معقول-سیره-پیشوایان-دینی-دور

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir