تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۰
۰
کد مطلب : ۲۳۹۹۸

پیام تسلیت رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور به‌مناسبت درگذشت استاد آهی

پیام تسلیت رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور به‌مناسبت درگذشت استاد آهی
حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور در پیامی درگذشت استاد «حاج علی آهی» که یک‌شنبه هفته جاری به دیار باقی شتافت را به جامعه مداحان کشور تسلیت گفت.

حجت‌الاسلام دریکوند در این پیام درگذشت استاد آهی به‌عنوان پدر معنوی مداحان اهل‌بیت(ع) را که در میان جامعه مداحان جایگاه خاصی داشته است را به محضر مقام معظم رهبری و جامعه مداحان و شعرای آیینی کشور تسلیت گفته است.

یادآور می‌شود، استاد «حاج علی آهی» پیرغلام اهل‌بیت(ع) در تهران به دنیا آمد و پس از پایان رساندن دوره ابتدایی، وارد بازار کار شد و در کنار آن به تحصیل علوم حوزوی پرداخت.

وی پیش از انقلاب اسلامی به‌عنوان یکی از اعضای جمعیت فدائیان اسلام فعالیت می‌کرد و پس از پیروزی انقلاب، علاوه بر حضور در جبهه‌های حق علیه باطل، در کمیته انقلاب اسلامی تا سطح فرماندهی استان طبق موازین شرعی خدمات شایانی ارائه کرد.

مرحوم آهی در طول تلاش‌های مذهبی و علمی خویش مؤسس محافل، مساجد و حسینیه‌های متعددی بوده که از آن جمله تشکیل بنیاد دعبل خزاعی، تأسیس چند باب کتابخانه و مسجد در تهران و آبعلی و تأسیس صندوق قرض‌الحسنه الغدیر آبعلی است.
از جمله تألیفات این مداح خوش ذوق و مسلط بر وجوه مختلف علوم حدیث، دستگاه‌های موسیقی و. . . می‌توان به دیوان آهی (دو جلد)، دیوان آئینه نور (دو جلد)، فرهنگ اصلاحات قافیه (یک جلد)، توصیف صنایع شعر کهن فارسی و پیرایش آن با کلک بدیع، فلسفه قیام امام حسین(ع) از دیدگاه عقل، شعر و شاعری از نظرگاه قرآن و عترت و سنت در هفت بخش، درس‌هایی از علم کلام «نگرشی تحلیلی درباره تصوف و تأثیرات آن در ادبیات آئینی» و «تنور الافکار؛ روشنی افکار جهت شعر و شاعری و مداحی اهل بیت(ع)» ( یک جلد) و چندین اثر دیگر از تألیفات این پیرغلام حسینی کشورمان اشاره کرد.

استاد «حاج علی آهی» پیرغلام اهل‌بیت(ع) که از اواخر هفته گذشته در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد بستری بود و در حالت کما قرار داشت، غروب روز یک‌شنبه ۱۷ فروردین ۹۴ به سرای باقی شتافت.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما