ضرورت اختصاص بودجه استعدادیابی به حوزه ادبیات دینی

ایکنا , 23 فروردين 1394 ساعت 9:55

دبیر جشنواره شعر طلاب و دوره‌های آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی معتقد است که باید بخشی از بودجه‌های فرهنگی کشور به استعدادیابی و آموزش جوانان علاقه‌مند به ادبیات و شعر دینی اختصاص یابد.


میلاد عرفان‌پور، دبیر جشنواره شعر طلاب با بیان این مطلب عنوان کرد: در شهرستان‌های دور از پایتخت استعدادهای ادبی زیادی در حوزه دین داریم که می‌توانند استوانه‌‌های ادبیات متعهد جمهوری اسلامی باشند.

مدیر موسسه شهرستان ادب با بیان اینکه با گذشت حدود چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز با خلاء بزرگی در پرورش استعدادهای جوان حوزه ادبیات دینی مواجه هستیم، گفت: تاکنون اغلب برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه نوقلمان ادبیات دینی به برداشت استعدادها و نه کاشت و پرورش آنها اختصاص داشته است که باید این رویه اصلاح شود.

دبیر دوره‌های آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی (آفتابگردان‌ها) با اشاره به آغاز فعالیت این تشکل از سال ۸۹ در موسسه شهرستان ادب افزود: هدف اصلی از برگزاری این دوره‌های آموزشی معرفی چهره‌های برتر حوزه شعر جوان و پرورش استعدادهای آنها در برگزاری دوره‌های یک ساله با برنامه‌هایی چون کارگاه‌ها و سیر مطالعاتی بوده و در هر دوره حدود ۲۰ شاعر جوان شاخص معرفی شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های حوزه‌ پرورش استعدادهای جوان ادبیات متعهد نباید به برگزاری یک اختتامیه و اعطای جوایز خلاصه شود، گفت: امیدواریم سال ۹۴ با گسترش فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در حوزه ادبیات دینی روبرو شویم.


کد مطلب: 24052

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/24052/ضرورت-اختصاص-بودجه-استعدادیابی-حوزه-ادبیات-دینی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir