مداحان اقامه نماز و ولایت را در مراسم دینی تبلیغ کنند

مهر , 24 فروردين 1394 ساعت 8:30

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: مداحان باید در هنگام ایجاد شور و نشاط دینی مردم را به اقامه نماز، ولایت مداری و سربازگیری برای دین تشویق کنند.


حجت الاسلام عابدینی در مراسم جشن کوثر که یکشنبه شب با حضور حجت الاسلام نعمت اللهی مدیرکل و حجت الاسلام نظری معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان، پیرغلامان، پیش کسوتان و ذاکران و شاعران آئینی در سالن تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهار داشت: در جامعه قرآنی باید همه افراد در کنار قرائت و تفسیر و ترجمه قرآن به دستورات انسان ساز آن عامل باشند.

امام جمعه قزوین گفت: اگر ادعا می کنیم که اهل قرآنیم باید آیات الهی در رفتار، گفتار و زبان ما نمود داشته باشد و فقط شعار تلقی نشود و بتوانیم از این کتاب الهی برای رسیدن به سعادت بهره ببریم.


وی اضافه کرد: مداحان می توانند در تحقق این امر مهم بسیار تاثیرگذار عمل کنند و در ذکر و اشعار خود نسبت به تشویق مردم به این کار اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین بیان کرد: اگر قرآن را رهبر و جلودار زندگی خود قرار دهیم این کتاب الهی ما را به بهشت و سعادت رهنمون خواهد شد و اگر آن را پشت سربگذاریم و به امور دیگر اهمیت دهیم قرآن به جهنم می راند.

وی یادآورشد: از ذاکران اهل بیت و مداحان انتظار داریم مردم را به اقامه نماز تبلیغ و تشویق کنند و چقدر زیباست تا کسانی که در مجالس مداحی شرکت می کنند در نمازهای جماعت و جمعه نیز مشارکت گسترده داشته باشند.

حجت الاسلام عابدینی اظهارداشت: مداحان باید برای سربازگیری برای اسلام هم همت کنند و در تشویق مردم به اقامه نماز و امر ولایت پیشگام باشند.

وی صیانت از ارزشهای اسلامی و دینی را وظیفه ای شرعی دانست و گفت: امروز به برکت جمهوری اسلامی همه وظیفه داریم در صیانت از ارزشها تلاش کرده و در اشعار آئینی و مداحی نیز مردم را به حفاظت از ولایت و ارزشها ترغیب کنیم.


کد مطلب: 24068

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/24068/مداحان-اقامه-نماز-ولایت-مراسم-دینی-تبلیغ-کنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir