بزرگترین اعزام زائران حرم حسینی(ع) از ۲۹ فروردین آغاز می‌شود

مهر , 24 فروردين 1394 ساعت 12:54

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای بزرگترین طرح اعزام زائران حسینی (ع) و اعزام ۵۰۰ زائر بار اولی از محل اجرای نیات واقفان به شکل رایگان به کربلای معلی خبر داد.


حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این مطلب که یکی از اولویتهای سازمان اوقاف و امور خیریه اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش بر اساس تدابیر و تاکیدات مقام معظم رهبری است اظهار داشت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش برای دومین سال پیاپی ۵۰۰ زائر بار اولی از ۲۹ استان در قالب ۱۲ کاروان به کربلای معلی اعزام می شوند.

وی افزود: مراسم بدرقه زائران و آغاز این طرح ۲۹ فروردین طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار ایلام در مرز مهران برگزار و ۵۰۰ زائر بار اولی عازم عتبات عالیات خواهند شد.

شرفخانی با اشاره به اهداف طرح اعزام زائران حسینی یادآور شد: در راستای رسالت های خطیر سازمان اوقاف و امور خیریه برای نظارت و صیانت از نحوه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین خیر اندیش ، این سازمان در نخستین گام، اقدام به جمع آوری دقیق اطلاعات و آمار موقوفات مرتبط با اعزام زائر به عتبات عالیات نموده و پس از جمع آوری اطلاعات و استخراج ارقام ریالی موقوفات مرتبط اقدام به تهیه و ابلاغ طرحی به نام طرح زائران حرم حسینی کرده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف تصریح کرد: برای اجرای این طرح ۱۹۵ موقوفه درآمدزا شناسایی و پس از احصای ارقام ریالی آن،تعداد سهمیه زائران هر استان مشخص و از روز ۲۹ فروردین ۵۰۰ زائر از ۲۹ استان پس از تجمع در شهر مرزی مهران در قالب ۱۲ کاروان به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

وی در پایان متذکر شد: برای بهره برداری بیشتر زائران از این سفر معنوی با همکاری اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف، ۱۲ نفر از روحانیون و مبلغان به همراه کاروان ها به این سفر اعزام خواهند شد.


کد مطلب: 24083

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/24083/بزرگترین-اعزام-زائران-حرم-حسینی-ع-۲۹-فروردین-آغاز-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir