تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۴
۰
کد مطلب : ۲۴۰۸۴

افتتاح زائر سرای چزابه تا شهریور ماه

افتتاح زائر سرای چزابه تا شهریور ماه
سعید اوحدی روز دوشنبه در اولین نشست خبری خود به سفرهای زائران به عمره و عتبات در نوروز ۹۴ اشاره کرد و افزود: در نوروز امسال ۱۴۰ هزار زائر از طریق سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات اعزام شده‌اند که ۶۰ هزار نفر از این زائران از مرزهای هوایی و مابقی از مرزهای زمینی مهران ، چزابه و شلمچه مشرف شده اند.

وی با اشاره به اینکه اعزام به عتبات عالیات نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است ، گفت: یکی از دلایل این افزایش لغو صدور ویزای عربستان از سوم تا نهم فروردین بود که باعث شد زائران سفر به عتبات را جایگزین کنند.

رئیس سازمان حج از ساخت دو هتل در سامرا و نجف و یک آشپزخانه در نجف اشرف خبر داد و گفت: عملیات اجرایی آن نیمه اول اردیبهشت ماه آغاز می شود و طی ۱۰ روز آینده نیز سفری به عراق خواهیم داشت.

اوحدی از بهره‌برداری از زائرسرای چزابه تا پایان شهریور ماه خبر داد و افزود: زائرسرای بزرگ چزابه با ظرفیت ۱۰ هزار زائر تا پایان شهریور ماه امسال به بهره‌برداری می رسد.

وی به تعیین تکلیف مرز قصر شیرین تا یک ماه آینده اشاره کرد و اظهار داشت: درصورتیکه پاسخ مکاتبات و استعلام هامشخص شود طی یک ماه آینده مرز قصر شیرین بازگشایی می شود و اعزام زائران از این مرز نیز انجام خواهد گرفت.

به گفته وی ، ۶ پروژه ساخت و ساز در کشور عراق و ۳ پروژه نیز در مرزهای کشور اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان حج به پیروزی‌های ارتش عراق در تکریت اشاره کرد و گفت: گروهی را برای بررسی امنیت راه زمینی بغداد به سامرا فرستاده‌ایم و اگر مرز قصرشیرین نیز بازگشایی شود، مسیر سامرا به نجف و سامرا به کربلا نیز راه‌اندازی می‌شود و زائران می‌توانند به سامرا نیز مشرف شوند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما