دانشنامه جامع علمی درباره «نهج‌البلاغه» در نجف منتشر می‌شود

ایکنا , 25 فروردين 1394 ساعت 9:00

واحد تخصصی مطالعات نهج‌البلاغه وابسته به بخش امور فکری و فرهنگی آستان مقدس علوی از انتشار دانشنامه جامع علمی درباره خطبه‌ها و کلمات قصار امام علی(ع) در نهج‌البلاغه خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس علوی، در این دانشنامه، جنبه‌های مختلف علمی و معرفتی نهج‌البلاغه که شامل باب‌های زبانی، فلسفی، فقهی، اعتقادی، تاریخی است، بررسی شده است.

شیخ علی الشکری، رئیس بخش امور فکری و فرهنگی آستان مقدس علوی تصریح کرد: کارشناسان واحد مطالعات تخصصی نهج‌البلاغه، در این دانشنامه خطبه‌ها و کلمات قصار امام علی(ع) در نهج‌البلاغه را به صورت علمی تحلیل کرده‌اند.

شیخ ابراهیم العبادی، یکی از کارشناسان واحد مطالعات تخصصی نهج‌البلاغه نیز در این باره گفت: در این دانشنامه تمامی خطبه‌های نهج‌البلاغه از جنبه‌های مختلف اعتقادی، نحوی و بلاغی و دیگر جوانب بررسی شده است.

با وجود تحقیقات و پژوهش‌های فراوانی که درباره کتاب ارزشمند نهج‌البلاغه نگاشته شده است، اما در این دانشنامه سعی شده که موضوعات این کتاب براساس یک روش علمی مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد.

کارشناسان در این دانشنامه، ابتدا به بررسی نحوی خطبه‌ها و براساس مطالعات سبکی و معنایی پرداخته و در ادامه جنبه‌های اعتقادی، تاریخی، فقهی و اخلاقی خطبه‌های این کتاب را تبیین شده است.

تدوین این دانشنامه گامی ارزشمند برای پژوهشگران و محققانی است که علاقه‌مند به بررسی خطبه‌ها و کلمات قصار امام علی(ع) در نهج‌البلاغه هستند.


کد مطلب: 24094

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/24094/دانشنامه-جامع-علمی-درباره-نهج-البلاغه-نجف-منتشر-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir