آیت الله مکارم شیرازی:

عاشورا واقعه ای عظیم برای همیشه تاریخ است

12 آذر 1386 ساعت 21:38

آیت الله مکارم شیرازی از مراحع عظام تقلید، عاشورا را واقعه ای عظیم برای همیشه تاریخ دانست و بر صیانت و پاسداری از فرهنگ والای عاشورا تاکید کرد.


به گزارش خیمه، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار اعضای هیئت مدیره انجمن شاعران و مداحان استان قم گفت: در شرایط فعلی آسیب های فراوانی مداحی و شعر آئینی را تهدید می کند.

این مرجع تقلید افزود: ما باید به گونه ای عمل کنیم که مداحان و شعرا ارزش و اعتبار خود را باور کنند و بتوانند به رسالت خود عمل می آیند.
 
وی در ادامه اظهار کرد: برخی از شعرا و مداحان مسئله عاشورا را در حد معلومات خود می پندارند در صوریتکه عاشورا واقعه ای بسیار عظیم برای همیشه تاریخ است. 

این مرجع تقلید در ادامه تصریح کرد: دشمنان در تلاش هستند تا ارزش قیام امام حسین را پایین بیاورند و ما باید نسبت هی این مسائل آگاه باشیم.
 
وی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی و تمامی پیشرفت های ما در دوران پس از انقلاب به برکت فرهنگ عاشورا است و ما نباید نسبت به این مهم غافل شویم. 

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه دشمنان از هرسو برای ضربه زدن به عاشورا و فرهنگ عاشورا تلاش می کنند، تصریح کرد: باید پیشکسوتان امر مداحی و شعرسرایی باید به جوانانی که قصد دارند در این عرصه وارد شوند آموزش های لازم را ارائه نمایند. 

وی در ادامه نسبت به ترویج فرهنگ غربی در بخش های مختلف کشور هشدار داد و گفت: باید مراقب باشیم که مبادا فرهنگ غرب درمداحی های ما رخنه کند. 

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه از تشکیل انجمن مداحان و شاعران در استان قم تقدیر کرد و افزود: این اقدام دیر انجام شده است ولی به هر حال باید اینگومه اقدامات و تشکیل انجمن های اینچنینی بسیار ضروری است. 

وی در پایان بر ضرورت برگزاری دوره های آموزشی برای مداحان، تجلیل از مداحان و شاعران برگزیده و همچنین انتشار نشریه ای ویژه مداحان و شاعران تاکید کرد.


کد مطلب: 241

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/241/عاشورا-واقعه-عظیم-همیشه-تاریخ

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir