تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۴
۰
کد مطلب : ۲۴۱۰۱

«عاشورا و نهضت امام حسین(ع)» در نشست پاکستان بررسی شد

«عاشورا و نهضت امام حسین(ع)» در نشست پاکستان بررسی شد
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان حسینی، در این نشست پژوهشی، ۱۰ مقاله برتر به قلم دوستداران و محبان امام حسین(ع) ارائه شد.

مسلم عباس صکبان، هماهنگ‌کننده آستان مقدس حسینی با دانشگاه اسلامی «الکوثر» پاکستان در این باره گفت: شیخ عبدالمهدی الکربلایی، تولیت آستان مقدس حسینی جوایزی به‌منظور تشویق نویسندگان و پژوهشگران به نوشتن مقالات درباره واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) تعیین کرده است که جایزه نفر نخست این مسابقه زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع) و مراقد اهل بیت(ع) در عراق است و برای ۹ نفر برتر دیگر جوایزی مالی در نظر گرفته شده است.

احمد حسین فخرالدین، از اساتید دانشگاه اسلامی الکوثر، به محورهای اصلی این مقالات اشاره و عنوان کرد: بررسی شخصیت امام حسین(ع) و اسباب نهضت ایشان و موضوع عاشورا از محورهای اصلی این مقالات بودند.

وی افزود: ما شاهد استقبال وسیع بسیاری از طلاب علوم دینی و دانش‌آموزان پاکستانی برای شرکت در این مسابقه بودیم.

احمد حسین با تأکید بر اینکه مقالات در ویژه‌نامه‌ای چاپ و در پاکستان توزیع خواهد شد، بیان کرد: طی یک ماه ونیم از فراخوان برای ارساله مقاله، بیش از ۲۰۰ مقاله پژوهشی برای ما ارسال شد که تمامی این مقالات در کمیته تخصصی دانشگاه مورد بررسی قرار گرفتند.

قرار است، نویسندگان ۱۰ مقاله برتر این مسابقات امروز، ۲۵ فروردین‌ماه، معرفی شوند.

گفتنی است، مسابقه مقالات و پژوهش‌ها درباره قیام امام حسین(ع) و نهضت عاشورا در چارچوب دومین هفته فرهنگی «نسیم کربلاء» در شهر اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان برگزار شد.

این هفته فرهنگی به همت آستان مقدس حسینی و با همکاری دانشگاه اسلامی «الکوثر» و آستان‌های مقدس عراق برگزار می‌شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما