مراسم هیئت هفتگی حسینیه حضرت علی اکبر(ع) برگزار شد

عقیق , 25 فروردين 1394 ساعت 15:00

مراسم هیئت هفتگی حسینیه حضرت علی اکبر (ع) با سخنرانی حاج مهدی توکلی برگزار شد. در این مراسم حاج حسن جلیل زاده به مداحی و روضه خوانی پرداخت.


مراسم هیئت هفتگی حسینیه حضرت علی اکبر (ع) با سخنرانی حاج مهدی توکلی برگزار شد.  در این مراسم حاج حسن جلیل زاده به مداحی و روضه خوانی پرداخت.

نکاتی از سخنان حاج مهدی توکلی را بخوانید؛

_ من ایمان به امامت و ولایت شما دارم. شما را به عنوان امام و ولی قبول دارم. در شرح این جمله چهار نکته را بیان می کنیم. ایمان به ولایت و امامت معانی مختلفی دارد. ایمان به امامت اهل بیت(ع) جزء اصول اعتقادی شیعه است. شیعه همان دین حق است. در اعتقادات یکی از ارکان مهم اعتقاد به اهل بیت است.

_ پیامبر فرمودند من که معراج رفتم دیدم بهشت هشت در دارد و در هر هشت در این سه جمله نوشته شده است.لااله الاالله که توحید است. یعنی هر کس که می خواهد بهشت برود باید توحیدش را درست کند. دوم محمداً رسول الله است که نبوت است. سومین جمله هم علی ولی الله است که امامت است.

_ کسی که خدا را بشناسد گناه نمی کند. هر کس خدا را بشناسد و به عظمت خدا پی ببرد دیگر حرف نمی تواند بزند. کسانی که خداشناسند حرفی نمی زنند.کسی که زیاد حرف می زند عارف نیست. عارف زیاد حرف نمی زند. خدا در مورد خداشناسان می گویند که این ها لغو نمی گویند. ما اعتقاداتمان درست نیست که وضعیت اخلاقیمان این طور است.

_ در حدیث است که اگر چیزی که می خواهید بگویید نقره است اگر سکوت کنید طلا است. ما توحیدمان درست نیست و به همین دلیل بهشت نمی توانیم برویم. کسی که موحد باشد به در خانه کس دیگری نمی رود. ما این قدر تملق افرادی که پست دارند را می گوییم تملق خدا را نمی گوییم. این قدر که از مردم می ترسیم و دل به مردم می بندیم از خدا نمی ترسیم و به در خانه خدا نمی رویم و بندگی خدا را نمی کنیم. که اگر خدا بخواهد همه کارها درست می شود. این ها دلیل این است که خداشناسی درستی نداریم.

_ اطاعت پیامبر اطاعت خداست و اطاعت اوست که انسان را می تواند به کمال برساند. هر چیزی که این آقا می گوید به نفع ماست. سود و زیان خود را نمی دانیم. نماز و روزه ای قبول است که آن طوری که علی گفته است باشد. آن میزان است. با میزان علی باید نماز خواند و روزه گرفت.

_ یازده چیز نماز را باطل می کند. برخی هر یازده تا را دارند و با میزان علی نماز نمی خوانند. کسی که امام نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است. هر کس می خواهد بهشت برود باید خداشناس باشد و نبوت و امامت را قبول داشته باشد.

_ ایمان به امامت اهل بیت از ارکان دین است و از اصول دین است. امام باقر می فرماید که اسلام بر پنج ستون استوار است که نماز و زکات و روزه و حج و ولایت است. به هیچ چیزی هم به اندازه ولایت در اسلام تأکید نشده و سفارش نشده است.


کد مطلب: 24115

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/24115/مراسم-هیئت-هفتگی-حسینیه-حضرت-علی-اکبر-ع-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir