تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۱
۰
کد مطلب : ۲۴۱۵۰
حجت‌الله ایوبی با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب؛

فیلم دینی، اثر مروج آزادی و کرامت است

فیلم دینی، اثر مروج آزادی و کرامت است
نخستین جلسه شورای پروانه ساخت آثار سینمایی با حضور حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی و اعضای این شورا برگزار شد. ایوبی در این جلسه با تبریک سال ۹۴ خطاب به اعضای شورای پروانه ساخت یادآور شد: برگزاری ۶۰ جلسه در شورای پروانه ساخت قابل تقدیر بوده و این لطف شما در حق سینمای ایران است.

وی با بیان این‌که برگزاری این جلسات بی‌نظیر است توضیح داد: بهترین شورا و جلسه سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلسات شماست و نتایج زحمات اعضای شورای پروانه ساخت و نمایش را امروز در سینما می‌بینیم.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه با وجود پرونده‌های رد شده در شورای پروانه ساخت، بحران نداشتیم توضیح داد: یک سوم فیلمنامه‌های متقاضی برای صدور مجوز تقریباً پذیرفته شده و گله و شکایتی پیش من برای دیگر فیلمنامه‌هایی که مجوز ساخت برای آنها صادر نشده، نرسیده و متقاضیان از تصمیمات شورا قانع شده‌اند.

ایوبی این مهم را نتیجه درایت و کاردانی اعضای شورای پروانه ساخت دانست و بار دیگر تاکید کرد که برگزاری این ۶۰ جلسه طولانی، اتفاق بزرگی است.

وی با بیان این‌که شورای پروانه ساخت می‌تواند محلی برای مشورت اهالی سینما باشد تاکید کرد: برداشت مقام معظم رهبری از فیلم دینی این است که اگر در فیلمی آزادی و کرامت ترویج شود، آن را فیلم دینی می‌توان نامید و تعداد این آثار در سینمای ایران قابل توجه است.

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: فیلم دینی تنها به تصویر کشیدن نماز خواندن یا قرآن خواندن منحصر نمی‌شود.

ایوبی در ادامه تاکید کرد: جلسه شورای پروانه ساخت می‌تواند بهترین کارگاه فکری سینما باشد؛ برخورد درباره طرح‌های سینمایی رسیده به شورا عموماً انفعالی است که محکوم به آن هستیم و باید برخی را تایید و برخی را رد کنیم.

وی ادامه داد: در برخورد دوم، باید نقشه راه ترسیم شده و می‌توانیم به سراغ عده‌ای برویم که طرح‌های خود را برای ساخت فیلم بر اساس نیازسنجی در سینما ارائه کنند.

رئیس سازمان سینمایی گفت: باید بر اساس ترکیب مورد نظر فیلم‌های سینمایی هر سال، به سراغ برخی نویسندگان رفت و در این بخش فعال شد.

ایوبی در ادامه با اشاره به لزوم توجه به آثار دینی، گیشه، اقتصاد سینما و آثار فاخر، افزود: می‌توان اکران سینما را در جلسات شورای پروانه ساخت مهندسی کرد.

وی در ادامه با تقدیر از همایون اسعدیان به دلیل حضور اثرگذار خود در شورای پروانه نمایش یادآور شد: در آن دوران سخت، مسئولیتی سنگین را پذیرفتید و از شما تقدیر می‌کنم که آمدید و آرامش امروز سینما، مرهون بودن همه شماست.

رئیس سازمان سینمایی حضور مازیار میری به عنوان نماینده جدید کانون کارگردانان در شورای پروانه ساخت را فرصتی جدید دانست و از کانون کارگردانان برای معرفی این کارگردان جوان و خوش‌نام تقدیر کرد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما