امام باقر(ع) با انقلاب فرهنگی دین خدا را احیا کرد

ایکنا , 1 ارديبهشت 1394 ساعت 12:36

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: امام حسین(ع) اسلام را با خون خود حفظ کرد و امام باقر(ع) با انقلاب فرهنگی توانست این رسالت را به‌خوبی انجام دهد و دین خدا را احیا کند.


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالصاحب حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در جشن میلاد امام باقر(ع) در مسجد جامع طاهرآباد از توابع بخش مرکزی کاشان، گفت: امامان معصوم(ع) در مقاطع مختلف به رسالت الهی خود عمل می‌کردند.

وی افزود: همان‌گونه که پیامبر اکرم(ص) فرمود، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هر دو امام هستند خواه قیام بکنند یا نکنند در امامت آنان خدشه‌ای وارد نمی‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان بیان کرد: در مقطعی زمینه برای قیام امام حسین(ع) فراهم بود اما در زمان امام باقر(ع) زمینه فراهم نبود، لذا امام حسین(ع) اسلام را با خون خود حفظ کرد و امام باقر(ع) با انقلاب فرهنگی توانست این رسالت را به‌خوبی انجام دهد و دین خدا را احیا کند.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: بعد از نهضت عاشورا جامعه چنان در انحراف فکری و فرهنگی فرو رفت که مکه و مدینه به‌عنوان مهبط وحی و محل سکونت و حکومت پیامبر اکرم(ص) به مرکز فساد تبدیل شد، لذا امام چهارم(ع) فضا را با خضوع و خشوع و معنویت نهفته در دعاهای خود اندکی به مسیر صحیح و حق متمایل کردند و امام پنجم(ع) در این فضا به تبیین و روشنگری پرداختند.

وی عنوان کرد: اصلاح امت پیامبر(ص) یعنی مبارزه با انحرافات فکری و اعتقادی و اخلاقی، نیازمند ایجاد زمینه‌های فکری و تبیین اندیشه صحیح و مستند به آیات قرآن و احادیث نبوی بود، از این‌ رو، اگر نهضت عاشورا برای اصلاح امت پیامبر(ص) به وقوع پیوست نهضت فکری علمی امام باقر(ع) تا اندازه‌ای این هدف را محقق و به اصلاح امت پیامبر(ص) کمک کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان ضمن دعوت آحاد مردم به عمل به سیره اهل بیت(ع) خواستار تحقیق و بررسی بیشتر بشر در زندگی اهل بیت(ع) شد.

حسینی همچنین با اشاره به نزدیک‌ بودن آئین معنوی اعتکاف، گفت: استقبال خوب اهالی از آئین اعتکاف مسجد جامع طاهرآباد، همکاری و همیاری بیشتر مسئولان و حمایت و همیاری نمازگزاران را برای برگزاری هرچه بهتر این آئین می‌طلبد.


کد مطلب: 24247

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/24247/امام-باقر-ع-انقلاب-فرهنگی-دین-خدا-احیا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir