سال گذشته ۵۹۹ هزار ۵۸۴ نفر در مراسم اعتکاف شرکت کردند

سازمان تبلیغات اسلامی , 5 ارديبهشت 1394 ساعت 11:06

مدیرکل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت:سال گذشته ۵۹۹ هزار ۵۸۴ نفر در مراسم اعتکاف شرکت کردند.


به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،رضا معممی مقدم با اعلام این خبر گفت: اصولاً وقتی بحث دستاوردهای انقلاب اسلامی مطرح می‌شود دستاوردهای فنی و عمرانی مطرح می‌شود در صورتی که یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی احیاء مراسم و مناسک دینی و آئینی از جمله اعتکاف است.

وی ادامه داد: سنت حسنه اعتکاف به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی احیا و تجدید حیات پیدا کرده است. امروز حضور مردم به‌ویژه نسل جوان در اعتکاف قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست. به برکت انقلاب اسلامی و تلاش همه دستگاههای فرهنگی و مرتبط، این مراسم به صورت فراگیر درآمده است به گونه ای که رهبر معظم انقلاب از آن به‌عنوان یکی از رویش های انقلاب یاد می‌کنند.

معممی مقدم همچنین تصریح کرد: این آئین معنوی تاکنون مورد استقبال زنان و مردان بویژه جوانان، نخبگان و سایر اقشار اجتماعی قرار گرفته است و با فرهنگ سازی و مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی و همکاری سایر نهادهای مرتبط، سال به سال بر رونق آن افزوده می‌شود و گسترش و توسعه پیدا می‌کند. هزینه های اعتکاف توسط معتکفین یا خیرین تأمین می‌شود و دستگاه های مرتبط فقط کار فرهنگی انجام می دهند. همدلی و همکاری دستگاه های حکومتی و حاکمیتی با مردم در اعتکاف تجلی دارد.

مدیر کل تشکلهای دینی افزود: از سال ۷۴ تا کنون که سازمان اقدام به ساماندهی و ترویج این سنت حسنه کرده است،‌ به طور میانگین سالانه حدود ۳۶% رشد آماری معتکفین را داشته ایم درسال۹۲تعداد معتکفین ۵۰۸۷۶۶ نفر در سراسر کشور بود و در سال ۹۳این تعداد به ۵۹۹۵۸۴ نفر افزایش یافت که دلیل عمده آن را میتوان بالارفتن ظرفیت مساجد و دانشگاه ها، مغایر نشدن زمان اعتکاف با امتحانات دانشگاه ها و مدارس، منظم شدن ثبت نام معتکفین و ثبت الکترونیکی آن و.. . شمرد.

وی یادآور شد: در سال گذشته بیشترین استقبال از میان اقشار اجتماعی طلاب و دانشجویان بوده است ۳۵ % و در مجموع بانوان ۷۰% معتکفین را تشکیل داده اند. ۵۷% معتکفین نیز گروه سنی ۱۵-۳۰ سال بوده اند.


کد مطلب: 24301

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/24301/سال-گذشته-۵۹۹-هزار-۵۸۴-نفر-مراسم-اعتکاف-شرکت-کردند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir