همكاری بنياد امام رضا (ع) و انجمن سينمای جوانان

مهر , 6 ارديبهشت 1394 ساعت 12:36

طی ديدار مديرعامل بنياد بين‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با مديرعامل انجمن سينمای جوانان ايران زمينه‌های همكاری دو سازمان در برگزاری رويدادهای فرهنگی مورد بحث و همفكری قرار گرفت.


سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و سرو آزاد دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) طی دیداری با فرید فرخنده‌کیش رییس هیات مدیره و مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران پیرامون همکاری در برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی به بحث و گفتگو پرداختند.

فرخنده‌کیش با ابراز خشنودی از پیشنهاد همکاری در برگزاری و اجرای رویدادهای فرهنگی از سوی مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگ و هنری امام رضا (ع) و با اشاره به طرح‌های فرهنگی پیش روی انجمن سینمای جوانان در سال جاری و توجه ویژه به مباحثی چون جهان عاری از خشونت و سیمای حقیقی و چهره رحمانی و ملکوتی پیامبر اکرم (ص)، همکاری با نهادی فرهنگی و دینی چون بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) را فرصتی استثنایی برای هر چه پربارتر کردن بار مضمونی و گستره معرفتی این طرح‌ها اعلام کرد.

سیدجواد جعفری نیز با اشاره به روابط گذشته انجمن سینمای جوانان ایران و بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) زیرساخت‌های فنی و آموزشی انجمن را امکان بسیار مناسبی برای مشارکت و بهره‌گیری سایر سازمان‌های فرهنگی در برگزاری هر چه بهتر و ارزشمندتر رویدادهای فرهنگی و معرفتی عنوان کرد.

وی با اشاره به این نکته که هیچ سازمانی نمی‌تواند در تمامی ابعاد دارای توانایی کامل و استاندارد باشد، مشارکت در فعالیت‌ها را لازمه اصلی پربار و تأثیرگذار کردن فعالیت‌های فرهنگی در تمام ابعاد و زمینه‌ها دانست.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران نیز با اشاره به تلاش انجمن در تولید آثاری با مضامین والای دینی و همچنین برگزاری جشنواره مفاهیم قرآنی تسنیم در سال جاری، بررسی و ارزش‌گذاری آثار تولید شده و به نمایش درآمده در جشنواره‌ها را جهت ارائه بسته‌های فرهنگی به طیف‌های مختلف مخاطبان یکی از ثمره‌های مهم چنین مشارکت‌هایی دانست.

در پایان این جلسه تفاهماتی در خصوص حمایت و مشارکت انجمن سینمای جوانان ایران در برگزاری سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) اتخاذ شد. این جشنواره در دهه کرامت مصادف با ۲۵ مرداد الی ۳ شهریور ماه برگزار خواهد شد. همچنین تهیه سرفصل‌های مشترک بین دو سازمان و امضاء یک تفاهم نام همکاری جهت گسترش همکاری‌های مشترک فرهنگی در آینده مورد توافق قرار گرفت.

تولید انیمیشن کوتاه با مضمون پیامبر رحمت در دفتر تبریز

انیمیشن کوتاه «پیک صلح» با مضمون پیامبر رحمت در انجمن سینمای جوانان دفتر تبریز وارد مراحل پایانی ساخت شد.

مراحل پایانی ساخت انیمیشن کوتاهی با مضمون روحیه صلح‌طلبی پیامبر اعظم (ص) در انجمن سینمای جوانان دفتر تبریز در حال انجام است. این انیمیشن به شیوه طراحی دستی دو بعدی و تلفیق آن با پویانمایی رایانه‌ای تولید می‌شود.

این اثر در قالب یک کار گروهی و با مشارکت اتاق فکر انیمیشن انجمن سینمای جوانان دفتر تبریز هم‌اکنون در مرحله کامپوزیت و تدوین قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده آماده نمایش شود.

این انیمیشن که عنوان موقتی آن «پیک صلح» است داستان پنهان شدن پیامبر اکرم (ص) در غار را به موج اسلام‌ستیزی در زمان حال پیوند می‌زند.

عوامل این انیمیشن کوتاه عبارتند از کارگردان: باقر بهرام، تهیه‌کننده: باقر بهرام و انجمن سینمای جوانان دفتر تبریز، دستیار کارگردان: سعید حاتم خانی، نویسنده فیلمنامه: رعنا واعظی، عذرا خوان خواجه (بر اساس طرحی از یعقوب جدیری)، طراحی کاراکتر و متحرک‌سازی: باقر بهرام، دسن، رنگ‌آمیزی و بک‌گراند: آیسان فائقی، استوری بورد: مسعود صباحی، کامپوزیت و تدوین: محمد زارع.


کد مطلب: 24338

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/24338/همكاری-بنياد-امام-رضا-ع-انجمن-سينمای-جوانان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir