تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۰
۰
کد مطلب : ۲۴۴۳۲

تمایل روزنامه‌نگاران آمریکایی برای شناخت میراث اهل بیت(ع)

تمایل روزنامه‌نگاران آمریکایی برای شناخت میراث اهل بیت(ع)
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی، دبیرخانه آستان مقدس امام حسین(ع) نامه‌هایی از تعدادی از روزنامه‌های آمریکای و دو روزنامه‌نگار برجسته این کشور برای زیارت مرقد امام حسن(ع) و آشنایی آنان با میراث فرهنگی و انسانی ائمه اهل بیت(علیهم‌السلام) دریافت کرد.

جمال‌الدین الشهرستانی، رئیس کمیته برگزارکننده جشنواره «تراتیل سجادیه» در کربلای معلی در این باره گفت: آستان مقدس حسینی روزهای گذشته نامه‌هایی از معروفترین روزنامه‌ها و روزنامه‌نگاران آمریکایی دریافت کرده است که آنان قصد زیارت مرقد مطهر امام حسن(ع) و آشنایی با میراث فرهنگی و انسانی اهل بیت(ع) را دارند.

وی افزود: همچنین، تعدادی از روزنامه‌نگاران و روزنامه‌های آمریکایی برای حضور در جشنواره «تراتیل سجادیه» در کربلا اعلام آمادگی کرده‌اند.

جمال‌الدین الشهرستانی گفت: جشنواره فرهنگی ـ دینی «تراتیل سجادیه» به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد(ع) در ماه محرم برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در دوره دوم این جشنواره، روزنامه‌نگار معروف روزنامه «واشنگتن پست»، مدیر مرکز مطالعات استراتژیک آمریکا و یکی از اساتید دانشگاه و مقاله‌نویسان برتر آمریکایی برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند.

گفتنی است، جشنواره «تراتیل سجادیه» به‌همت آستان مقدس حسینی برگزار می‌شود که بر موضوعاتی چون میراث تاریخی و انسانی این امام بزرگوار و تبیین مفاهیم و مضامین جاودان ایشان در «رساله حقوق» است.

در دوره نخست این جشنواره، شخصیت‌های مهم دینی، علمی و دانشگاهی و ادبی از کشورهای مختلف همچون آمریکا، آلمان، فرانسه، لبنان، سوریه، اردن، کویت، عربستان، بحرین، ایران و ترکیه حضور داشتند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما