تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۴۴۴۱

نوکری خاندان امیرالمؤمنین(ع) آقایی به همراه دارد

نوکری خاندان امیرالمؤمنین(ع) آقایی به همراه دارد
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرا اندیشه، ویژه­ برنامه­ تجلیل از پیشکسوتان فرهنگ و هنر در قالب جشن «دُرِّ نجف» به مناسبت فرا رسیدن میلاد مولود کعبه؛ حضرت امیرالمؤمنین­ علی(ع) روز گذشته، ۱۰ اردیبهشت‌ماه با حضور استاد حمیدعجمی «مبدع خط معلی»، اسماعیل خلج «پیشکسوت تئاتر و سینما»، داریوش ارجمند «بازیگر سینما و تلویزیون»، استاد امین‌الله رشیدی «پیشکسوت آواز» و حاج محمدعلی صادقی «پدر شهیدان علی‌اکبر و علی‌اصغر صادقی» برگزار شد. در این برنامه که با اجرای امیرحسین مدرس همراه بود، شاعران آیینی همچون محمد سهرابی، محسن عرب خالقی، قاسم صرافان و نادر بختیاری به شعرخوانی در مدح و منقبت امیرالمؤمنین علی(ع) پرداختند.

اجرای آهنگ دریا توسط استاد امین­‌الله رشیدی، اجرای موسیقی سنتی گروه چریکه به سرپرستی سیدسلمان حسینی از دیگر بخش­‌های این برنامه بود که با استقبال چشمگیر حاضران نیز همراه بود.

در ادامه این برنامه که به تجلیل از مفاخر فرهنگی و هنری اختصاص داشت از حاج محمدعلی صادقی، پدر شهیدان علی‌اکبر و علی‌اصغر صادقی، اسماعیل خلج، بازیگر و هنرپیشه سینما و تلویزیون، امین­‌الله رشیدی، پیشکسوت آواز، حمید عجمی، مبدع خط معلی و داریوش ارجمند، بازیگر نقش مالک اشتر در فیلم امام علی(ع) تجلیل شد.

داریوش ارجمند، پیشکسوت سینما و تلویزیون پس از تجلیل، ضمن ابراز خوشحالی برای حضور در برنامه «دُرِّ نجف» افزود: احساس می­‌کنم باران رحمت بر سرم می­‌بارد و لطف علی­ بن­ ابیطالب علی(ع) است که من در این برنامه حضور دارم و بارها از خدا خواسته­‌ام که این لطف از من دریغ نشود.

وی اظهار کرد: بارها این جمله را گفته‌ام که ۱۹ ماه در سریال امام ­‌علی(ع) نوکری آقا‌ امیرالمؤمنین را کرده­‌ام و اکنون تقریباً ۲۰ سال است که آقایی می­‌کنم و شک نکند هر کس نوکری این خاندان را بکند آقا می‌شود.

داریوش­ ارجمند با ذکر خاطره­‌ای گفت: در مجلس کوچکی در خانه یکی از دوستان در وفات حضرت فاطمه(س) بودیم، تعزیتی بود و دوست مداحی مرثیه­‌سرایی می­‌کرد؛ در آخر مجلس حال و هوایی در اتاق کوچک به من دست داد که نمی­‌فهمیدم چه هست. به یکی از دوستان گفتم اینجا اتفاقی افتاده چون حالم خیلی دگرگون شده است. مجلس تمام شد و به منزل رفتم. چند ساعت بعد از ستاد بازسازی اماکن متبرکه کربلا با من تماس گرفتند و گفتند استاندار نجف از شما دعوت کرده که به نجف بیایید که من گفتم تنها نمی­‌آیم و با همسرم می­‌آیم، بالاخره قسمت شد و با سیدکاظم احمدزاده همسفر شدیم.

وی ادامه داد: پس از حضور در استانداری نجف به استاندار گفتم همسرم نذری دارد و باید به کاظمین برویم. استاندارمخالفت کرد و دلیلش را هم ناامن بودن آنجا اعلام کرد؛ به او گفتم آقای استاندار بین ۷۰ میلیون ایرانی من را دعوت کرده­‌اید که به اینجا بیایم که در پاسخ گفت آخر تو آدم با شرفی هستی؛ گفتم بسیار خوب من زندگی باشرفی داشتم تو من را دعوت کردی پس بگذار یک مرگ با شرفی هم داشته باشم چه اشکالی دارد حالا یا وهابی‌ها موشک می­‌زنند و یا آمریکایی­‌ها. استاندار گریه­‌اش گرفت. به او گفتم: من دنبال یک مرگ زیبا هستم. در همین لحظه استاندار به اتاقش رفت و با یک جعبه برگشت؛ در جعبه پارچه سبزی بود باز کرد و گفت ما سنگ هزار ساله روی قبر امیرالمومنین(ع) را به قطعات ۲۰ در ۵ سانت برش داده­‌ایم و روی آن نوشتیم سنگ قبر مولا تا به آدم­ی خاص بدهیم و این را می­‌خواهم به تو بدهم.

این پیشکسوت سینما و تلویزیون در پایان سخنانش گفت: هدیه استاندار نجف بالاترین هدیه­‌ای بوده که من در طول زندگی‌ام گرفته­ بودم. این سنگ عبادتگاه خانه من شده تا جایی که هر دوستی که منزل ما می­‌آید سراغ آن سنگ را می­‌گیرد و به زیارتش می­‌رود. بنابراین الطافی که علی­‌بن­‌ابیطالب علی(ع) به من دارد بی‌نهایت است تا جایی که اصلاً نمی­‌توانم برایتان بگویم و به واسطه این الطاف چه لطف­‌هایی که به من نشده است و همین که وسعت قلب همه مردم ایران را به من داده‌اند ارزشمند است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما