تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۴۴۹۳

دعای «ام‌داوود» امروز در حرم مطهر رضوی قرائت می‌شود

دعای «ام‌داوود» امروز در حرم مطهر رضوی قرائت می‌شود
حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به برنامه‌های پانزدهمین روز از رجب‌المرجب و وفات حضرت زینب(س) در بارگاه منور ثامن‌الحجج(ع) اظهار کرد: ویژه برنامه ام‌داوود بعد از نماز ظهر و عصر روز دوشنبه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه در این بارگاه آغاز می‌شود که قرائت قرآن و دعای روح‌بخش ام‌داوود، سخنرانی، مرثیه‌سرایی و اقامه عزا از جمله برنامه‌ها است.

وی ساعت شروع قرائت دعای پرفیض این روز را از ساعت ۱۴:۴۵ تا ۱۷:۴۵ عنوان کرد و افزود: مراسم معنوی ام‌داوود در حرم مطهر رضوی با حضور مشتاقان اهل بیت(ع) و زائران و مجاوران حرم علی بن موسی الرضا(ع) در آخرین روز مراسم اعتکاف برگزار می‌شود که شرکت کنندگان همراه با معتکفان با قرائت آیاتی از قرآن کریم و راز و نیاز با معبود خود برای فرج امام عصر(عج) دعا می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه قرائت بیش از چهار جزء از قرآن از اعمال ام داوود محسوب می‌شود که توسط قاریان برجسته از سوی اداره علوم قرآنی تلاوت می‌شود، اظهار کرد: همچنین در این روز دعای مخصوص ام داوود و ذکر مصیبت حضرت زینب(س) توسط مهدی سماواتی، مداح و ذاکر اهل بیت(ع) اجرایی می‌شود.

وی به سخنرانی و بیان احکام حجج‌الاسلام سیدجعفر طباطبایی و موسوی‌بایگی در روز ۱۵ رجب اشاره کرد و یادآور شد: اعمال ام‌داوود به طور ویژه در مسجد گوهرشاد برگزار می‌شود که پوشش صوتی و تصویری آن در سایر صحن‌های حرم مطهر رضوی صورت می‌گیرد.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی از دیگر برنامه‌های سالروز وفات حضرت زینب کبری(س)، بانوی بزرگوار دشت کربلا را ایراد سخنرانی و اقامه عزا عنوان کرد و گفت: مراسم عزاداری این ایام یکشنبه و دوشنبه، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم ظهر وفات حضرت زینب(س) نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام اسلامی‌فر به همراه مرثیه‌سرایی ذاکران اهل بیت(ع) از ساعت ۱۱ الی ۱۳:۳۰ برگزار می‌شود، ابراز کرد: در ویژه برنامه‌های حرم امام رضا(ع)، سخنرانان و کارشناسان به «بیان سیره و حدیث از ائمه معصومین(ع)» و «بیان کماﻻت ﻣﻌﻨﻮی این بانوی بزرگوار» می‌پردازند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما