منبری‌ها و حاملان علم وحیانی مفهوم تمسک را منتقل کنند

ایکنا , 15 ارديبهشت 1394 ساعت 10:53

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به نکته راهبردی که پیامبر اکرم(ص)، در حجة الوداع اشاره داشتند، گفت: مفهوم تمسک آنچیزی است که منبری‌ها و حاملان علوم وحیانی باید به مخاطبان منتقل و قلوب آنها را با قرآن و اهل بیت(ع) پیوند بزنند.


حجت‌الاسلام والمسلمین سعید بهمنی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در بخش اول گفت‌وگوی خود با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اینکه منابر، به صورت اصولی نیاز به قرآن بنیان بودن دارند، گفت: استفاده از منابع قرآنی در منابر به حد مطلوب نرسیده‌‌ است.

وی در ادامه افزود: منابر را یکی از ستون‌های ترویج و تبلیغ اسلامی دانست و افزود: منابری که محتوای اصلی آنها از قرآن کریم و فرمایشات ائمه اطهار(ع) اخذ شده است، بدون شک از غنی‌ترین و تاثیرگذارترین منابر خواهند بود.

در احساس ارادت به ابا عبدالله(ع) رشد خوبی داشته‌ایم

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در ادامه با اشاره به حوزه‌های مغفول مانده در منابر گفت: در برخی موارد خوب رشد کرده‌ایم؛ بخصوص در احساس ارادت و عاطفه به حضرت ابا عبدالله(ع) رشد نسبتا خوبی داشته‌ایم و توانسته‌ایم به نتیجه‎های خوبی هم برسیم.

در منابر قلب، عاطفه و عمل خود را با قرآن و اهل بیت(ع)، پیوند دهیم

وی افزود: در مواردی هم به طور نسبی دچار کاستی هستیم و به آنها کمتر توجه کرده‌ایم و این کافی نیست. ما باید در منابر خودمان آیات قرآنی فراوانی را به‌کار ببرم، روند فعلی منابر خوب است اما کافی نیست، مهم‌‎ترین مسئله این است که در منابر خود قلب، عاطفه و عمل خود را با قرآن و اهل بیت(ع)، پیوند دهیم.

نکته راهبردی با عنوان مفهوم تمسک

بهمنی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص)، در حجة الوداع روی نکته راهبردی با عنوان مفهوم تمسک اشاره داشتند و فرمودند «مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّو»، و این یعنی آنچیزی که منبری‌ها و حاملان علوم وحیانی باید به مخاطبان خودشان منتقل کنند این است که آنها را متمسک به قران می‌کند و قلوب آنها را با قرآن و اهل بیت(ع) پیوند و گره می‌زند.

ثمره پیوند بدنه اجتماعی با قرآن و اهل بیت(ع)، بسیار چشمگیر است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، خاطرنشان کرد: ثمره پیوند بدنه اجتماعی با قرآن و اهل بیت(ع)، بسیار تاثیرگذار و چشمگیر است. باید مسیری را برای مخاطب و بندگان خدا، در جهت تمسک جستن به قرآن و اهل بیت(ع)، در نظر بگیرم که آثار کاربردی بسیاری داشته و این مسیر قطعا موجب مصونیت ابدی از گمراهی می‌شود.


کد مطلب: 24529

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/24529/منبری-ها-حاملان-علم-وحیانی-مفهوم-تمسک-منتقل-کنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir