دنبال امت واحده در رؤیت هلال هستیم

مهر , 19 ارديبهشت 1394 ساعت 10:55

معاون اجرایی و اطلاع‌رسانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما دنبال امت واحده مشخص، مقرب، صالح، پرهیزگار، عامل به احکام الهی و با درک مشترک در رؤیت هلال هستیم.


غلامرضا فروزش عصر پنجشنبه در ششمین همایش رؤیت هلال و تقویم و نشست مقدماتی همایش بین‌المللی فقهی نجومی رؤیت هلال که در مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد، اظهار کرد: عید فطر یک روز است، یا شب قدر یک شب است که باید دقیقا برای مردم معلوم شود بنابراین باید به سئوالاتی که در این زمینه وجود دارد پاسخ داده شود تا دغدغه مردم برطرف شود.

وی با بیان اینکه کنگره بین‌المللی فقهی نجومی رؤیت هلال به قصد خدمت به جهان اسلام در حال برگزاری است، گفت: در مرکز تحقیقات استراتژیک شورای هم اندیشی در امور قرآنی و فقهی تشکیل شده که کارشناسانی از مراکز مختلف اهمیت این موضوع را به بحث گذاشتند.

فروزش افزود: احساس کردم حوزه علمیه نزد بسیاری از اهل فن و آنهایی که فقط علمی به این موضوع نگاه می‌کنند خیلی مهجور است. ممکن است تصور شود علما و مراجع عظام به صورت سطحی به این موضوع نگاه کردند ولی وقتی گزارش‌ها ارائه شد، اعضای کنگره به این نتیجه رسیدند که مسائل به خوبی تبیین شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره تصریح کرد: ما دنبال امت واحده مشخص، مقرب، صالح، پرهیزگار، عامل به احکام الهی و با درک مشترک برای نشانه‌های مشترک در زمان و مکان هستیم و امیدواریم این کنگره بتواند این هدف بسیار بزرگ را محقق کند.

فروزش ابراز امیدواری کرد که این هم‌اندیشی طلیعه سلسله نشست‌هایی شود که نتیجه درخشانی برای کشورهای اسلامی داشته باشد.


کد مطلب: 24591

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/24591/دنبال-امت-واحده-رؤیت-هلال-هستیم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir