امروز امام حسین(ع)ازقرآن جلو افتاده است!

شفقنا , 19 ارديبهشت 1394 ساعت 11:35

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه قرآن کریم امروز مهجورمانده است، گفت: باید در مورد قرآن و خارج کردن آن از مهجوریت باید تدبیری اندیشید و تلاش کنیم جلسات قرآن تبدیل به جلسات تفسیر قرآن شود.


حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در نشست مقدماتی همایش بین المللی فقهی نجومی رویت هلال که در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی برگزار شد، با اشاره به اهمیت زمان و تقویم اظهار کرد: هر یک از ادعیه اسلامی فرمول و موسیقی خاصی دارند، مانند دعای جوشن کبیر که با ریتم خاصی خوانده می شود و هرچه تواضع بیشتر می شود چشم انداز انسان بالاتر می رود.

اوبا اشاره به اهمیت رویت هلال در ماه رمضان گفت: عظمت رمضان به قرآن کریم است و ما باید برای قرآن کریم برنامه ریزی خاصی داشته باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز با انتقاد از نگاه جداانگارانه جامعه به قرآن و اهل بیت(ع) گفت: امروز صدها هیأت مذهبی وجود دارد ولی کمتر از ۲۰۰ هیأت تفسیر قرآن داریم و این نشان می دهد که امام حسین (ع) از قرآن جلو افتاده است.

او با بیان این که باید حرکت قرآنی در کشور صورت بگیرد، عنوان داشت: متأسفانه امروز قرآن کریم مهجور مانده است و در حوزه تفسیر قرآن اقدام شایسته ای از قبیل برپایی همایش بین المللی با حضور مفسران بین المللی انجام نداده ایم.

قرائتی با بیان اینکه در حوزه استهلال باید گامهای ارزشمندی برداشته شود، افزود: با این همه باید در مورد قرآن و خارج کردن آن از مهجوریت باید تدبیری اندیشید و تلاش کنیم جلسات قرآن تبدیل به جلسات تفسیر قرآن شود.

او بیان کرد: قرآن کریم در خصوص اخلاق مطالب آموزنده ای دارد چنانکه تا کنون ۲۷۰۰ نکته حقوقی در قرآن پیدا کردیم، و ۳۰۰ آیه هم در رابطه با مدیریت در قرآن وجود دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز در ادامه سخنان خود خواستار توجه مبلغان به زکات همپای حج شد و افزود: در قرآن کریم حج و زکات در کنار یکدیگر آورده شده است و این به معنای آن است که باید به هردو مورد توجه کرد.

او با انتقاد از وضعیت آموزشی دانشگاهها و مدارس گفت: فرزندان جامعه و دانش آموزان و دانشجویان باید تا زمان فارغ التحصیلی مهارتی بیاموزند اما متاسفانه اینگونه نیست و امروز دانشگاه و آموزش و پرورش فلج پرور است.


کد مطلب: 24595

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/24595/امروز-امام-حسین-ع-ازقرآن-جلو-افتاده

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir