تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۹
۰
کد مطلب : ۲۴۶۲۳

برگزاری سومین سوگواره استانی تعزیه ده زیار/انتخاب شبیه خوان نمونه

برگزاری سومین سوگواره استانی تعزیه ده زیار/انتخاب شبیه خوان نمونه
مهدی ملانوری پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار کرمان اظهار داشت: این سوگواره از ۱۴ خردادماه همزمان با سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب (ره) و قیام ۱۵ خرداد به مدت هفت روز برگزار می شود.

وی با اشاره به انتشار فراخوان این سوگواره افزود: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سوگواره ۲۵ اردیبهشت ماه جاری است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمان گفت: لیست گروه های شرکت کننده در سوگواره ۳۱ اردیبهشت ماه توسط تیم کارشناسی بازبینی اعلام می شود.

ملانوری تصریح کرد: گروه های متقاضی باید لوح فشرده و متن تعزیه به همراه تکمیل فرم شرکت در سوگواره را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی ادامه داد: تبیین ارزش های حماسه حسینی و نهضت رهبر کبیر انقلاب (ره) و حمایت از گروه های تعزیه است.

ملانوری برگزاری چنین آیین هایی را در ارتقاء سطح تعزیه استان کرمان تاثیرگذار دانست و افزود: آسیب شناسی هنر تعزیه در این سوگواره مورد توجه ویژه قرار می گیرد.

این مسئول تصریح کرد: در این دور از سوگواره مجلس تعزیه حضرت علی اکبر (ع) توسط گروه های شرکت کننده در بخش رقابتی اجرا می شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمان تصریح کرد: در بخش رقابتی سوگواره شبیه خوان نمونه استانی در بخش های امام خوانی، علی اکبر خوانی، زن خوانی و بچه خوانی در قسمت موافق و شمر خوانی، مبارز خوانی و منقض در قسمت مخالف یا اشقیاء خوانی انتخاب می شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه گروه های متقاضی شرکت در این سوگواره آثار خود را به آدرس پستی انجمن تعزیه کرمان ارسال کنند، گفت: افراد می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۰۹۱۳۱۹۵۳۶۴۶ و ۰۹۱۳۳۴۱۵۸۳۲ تماس حاصل کنند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما