اماکن غیرمستند در کربلای معلی مشخص شدند

ایکنا , 23 ارديبهشت 1394 ساعت 9:00

کارشناس مسئول امور فرهنگی بعثه‌‌ مقام معظم رهبری در کربلای معلی اعلام کرد: برخی اماکن در کربلا وجود دارد که هیچ سند معتبری ندارند که این اماکن غیرمستند شناسایی و معرفی شدند.


حجت‌الاسلام محمدحسین عسکری، کارشناس مسئول امور فرهنگی بعثه‌‌ مقام معظم رهبری در کربلای معلی با اشاره به ضرورت دانش‌افزایی زائران اباعبدالله الحسین و بهره‌مندی بیشتر از زمان زیارت، گفت: برخی اماکن در کربلا وجود دارد که هیچ سند معتبری ندارد و بردن زائران در فرصت محدود زیارت به این اماکن به جز هدر دادن وقت زائر فایده دیگری ندارد.

وی با اشاره به تهیه بروشوری از این اماکن، اظهار کرد: در این بروشور که براساس تحقیقات گسترده‌ای تهیه شده است، اماکن محدود و مشهوری که متاسفانه محلی برای کسب درآمد برای عده‌ای شده، مشخص شده‌اند.
عسکری ادامه داد: هیچ کس به مقتضای تعالیم قرآن کریم و سیره روشن اولیای معصوم(ع) حق ندارد به آنچه که پشتوانه محکم علمی و عقلی ندارد و از سوی راهبران الهی مورد تأیید قرار نگرفته است، تکیه کند.

وی عنوان کرد: نباید تدوام و بقای این اماکن را به خیال و تصور حفظ دین و مقدسات دینی توجیه کرد، زیرا قرآن کریم بنیان پوشالی موهومات و ساخته‌ها و پرداخته‌های جاهلانه را مورد یورش جدّی قرار می‌دهد.

کارشناس امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا به برخی آثار منفی حضور در این اماکن غیرمستند اشاره کرد و گفت: جلب توجّه مردم به سوی این مکان‌ها موجب سلب توفیق زیارت و محرومیّت از درک محضر اهل بیت(ع) و دیگر شهدای والامقام کربلا می‌شود؛ در حالی که زمانی را که زائر صرف تردّد بین این اماکن و تماشای آنها می‌کند می‌تواند به تشرّف در صحن و حرم امامان بزرگوار اختصاص دهد.

عسکری رسمیت دادن به اماکن جعلی در حالی که آموزه‌های دینی بر خلاف آن است را از مهمترین آثار منفی بردن زائران به این اماکن برشمرد و عنوان کرد: مزاحمت برای ساکنان اطراف این اماکن جعلی و تزاحم و تصادم با نامحرم در گذرگاه‌های تنگ این اماکن از دیگر آثار بردن زائر به آنجاست.


کد مطلب: 24696

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/24696/اماکن-غیرمستند-کربلای-معلی-مشخص-شدند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir