نصایح اخلاقی امام موسی کاظم(ع) چراغ هدایت جامعه باشد

مهر , 24 ارديبهشت 1394 ساعت 10:00

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: نصایح اخلاقی امام موسی کاظم (ع) همواره باید سرلوحه، سرمشق و چراغ هدایتی برای جامعه اسلامی باشد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت امام موسی کاظم (ع) گفت: ایشان یک شخصیت معنوی بودند که از جهات مختلف ویژگی ها و سجایایی دارند که می تواند درس گرانبهایی برای همه مومنین و شیفتگان ساحت ائمه معصومین باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: در رابطه با شخصیت حضرات معصومین یک ویژگی وجود دارد در همه آن ها وجود دارد و آن ویژگی اوج عبودیت و بندگی حضرات معصومین است که هر کدام از این بزرگواران خود را بنده ی خدا می دانسته و تلاش می کردند ارتباط خود با خالق را ارتقاء ببخشند.

وی اظهار داشت: امام موسی کاظم (ع) با استفاده از همین بعد عبودیت و بندگی توانست روح و شخصیت خود را به گونه ای به اعلی درجه برساند که به باب الحوائج الی الله مشهور شود، به نحوی که واسطه رسیدن شیفتگان به ساحت مقدس عترت بود و مردم اعتقاد خاصی نسبت به ایشان داشتند و با توسل به آن حضرت (ع) حوائج خود را از خدا تقاضا می کردند.

حجت‌الاسلام سروستانی گفت: از نظر سجایای اخلاقی امام موسی کاظم (ع) در یک درجه والایی بودند و به طوری که از القاب امام (ع) کاظم است که به معنی فرو بردن خشم و گشاده رویی و عطوفت و مهربانی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تاکید کرد: امام موسی کاظم (ع) در تعامل با مردم در اعلی درجه عبودیت، بندگی، عطوفت و مهربانی قرار داشتند، اما علیرغم اینکه در اسارت، زندان و تحت کنترل خلفای بنی عباس بودند در مقابل خلفای عباسی به رسالت خطیر خود در دفاع از کیان ارزشمند قرآن و اسلام پرداختند و این محدودیت ها نه تنها نتوانست مانع علاقه مندی مردم نسبت به آن امام شود علاقه مندی مردم نسبت به آن بزرگوار روز به روز افزایش می یافت.

وی افزود: راز این عشق و علاقه این بود که امام موسی کاظم (ع) بین خود و خدای خویش را اصلاح کرده بودند و در روایات اسلام داریم که هر کسی بین خود و خدای خود را اصلاح کند خدا بین او و مردم را اصلاح می‌کند.

حجت‌الاسلام سروستانی تصریح کرد: نصایح اخلاقی امام موسی کاظم (ع) همواره باید سرلوحه، سرمشق و چراغ هدایتی برای جامعه اسلامی ما باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: یکی از آن سخنان نورانی امام موسی کاظم (ع) این است که انسان باید از خودپسندی و تکبر و غرور اجتناب کند و می فرماید از غرور و تکبر اجتناب کند زیرا اگر ذره ای در وجود او تکبر باشد داخل بهشت نخواهد شد.


کد مطلب: 24719

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/24719/نصایح-اخلاقی-امام-موسی-کاظم-ع-چراغ-هدایت-جامعه-باشد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir