مشارکت ۳۰ مداح کنگانی برای برگزاری مراسم سالروز شهادت امام کاظم(ع)

فارس , 23 ارديبهشت 1394 ساعت 13:21

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان از مشارکت ۳۰ مداح کنگانی برای برگزاری مراسم سالروز شهادت امام کاظم (ع) خبر داد.


حجت‌الاسلام رحیم اهرمی ظهر سه شنبه در نشست مسئولان کنگان با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) اظهار داشت: امام کاظم (ع) با جمع روایات و احادیث و احکام و احیای سنن پدر گرامی و تعلیم و ارشاد شیعیان، اسلام راستین را که با تعالیم و مجاهدات پدرش حضرت جعفر بن محمد (ع) نظم و استحکام یافته بود حفظ و تقویت و در راه انجام وظایف الهی تا آنجا پایداری کرد که جان خود را فدا ساخت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان بیان داشت: مراسم محوری سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) برگزار می‌شود.

وی از مشارکت ۳۰ مداح کنگانی برای برگزاری مراسم سالروز شهادت امام کاظم (ع) خبر داد و گفت: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با هیئت رئیسه کانون مداحان کنگان، تعداد ۳۰ مداح برای حضور و برگزاری مراسم سالروز شهادت امام کاظم اعلام آمادگی کردند.

اهرمی افزود: مداحی، سینه زنی و مرثیه‌خوانی از مهم‌ترین برنامه‌های مداحان در مراسم سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) است.

وی یادآور شد: حضرت امام موسى کاظم (ع) عابدترین، زاهدترین، فقیه‌ترین، سخى‌ترین و کریم‌ترین مردم زمان خود بود و آن حضرت، صابر، صالح، امین و کاظم لقب یافته بود و به عبد صالح شناخته مى‌شد و به خاطر تسلّط بر نفس و فروبردن خشم، به کاظم مشهور شد.

مسئول هیئت مذهبی امام سجاد (ع) کنگان نیز از برگزاری مراسم سالروز شهادت امام کاظم (ع) در مسجد امام سجاد (ع) این شهرستان خبر داد.

عبدالامیر ربیعه اظهار داشت: امام موسی کاظم (ع) دانشمندترین و با فضیلت‏‌ترین مردم عصر خود بود و علم و دانش او همانند انبیاء و رجال الهى از منبع پر فیض الهام و کرامت الهى سرچشمه گرفته بود و در مکتب تربیتى خاندان رسالت و طهارت تکمیل و سرشار بود.

مسئول هیئت مذهبی امام سجاد (ع) شهرستان کنگان گفت: مراسم سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) پنج شنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۴ در مسجد امام سجاد (ع) برگزار می‌شود.


کد مطلب: 24720

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/24720/مشارکت-۳۰-مداح-کنگانی-برگزاری-مراسم-سالروز-شهادت-امام-کاظم-ع

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir