جشن مبعث در امامزاده صالح برگزار شد

عقیق , 27 ارديبهشت 1394 ساعت 17:00

در روایت مشهوری است که پیامبر اکرم(ص) فرمودند که انسان سخی به خدا نزدیک است و به مردم نزدیک است و به بهشت هم نزدیک است.


مراسم شام عید بزرگ مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) در آستان مقدس امامزاده صالح بن موسی الکاظم(ع) با سخنرانی حجت الاسلام هاشمی نژاد برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام هاشمی نژاد را بخوانید؛

_ قرآن کریم خلق پیامبر را عظیم معرفی می کند. به درستی که تو در خلق عظیم هستی. خلق عظیم جزء سجیه رسول الله است.

_ ابن شهر آشوب در کتاب مناقب خصوصیات پیامبر را نقل کرده است. می نویسد اگر پولی به دست پیامبر می رسید در راه خدا خرج می کرد. اگر پول زیاد می آمد حضرت به منزل خود نمی رفت و در کوچه های مکه و مدینه می گشت تا پول را به اهلش برساند.

_ یکی از صفات خوب سخاوت است. عالم تحت سخاوت می چرخد. آفتاب سخاوت مندانه نور افشانی می کند. قلب انسان مجانی و سخاوت مندانه چندین هزار بار میزند تا خون را به همه اعضای بدن برساند. چشم، دوربین سخاوت مندانه ای است که مجانی در اختیار شما قرار گرفته و از نعمت بینایی بهره می برید.

_ در آفرینشی که همه چیز به طور سخاوت مندانه در اختیار انسان قرار گرفته جایی برای انسان بخیل وجود ندارد. در روایت مشهوری است که پیامبر اکرم(ص) فرمودند که انسان سخی به خدا نزدیک است و به مردم نزدیک است و به بهشت هم نزدیک است.

_ در حدیث شریف نبوی داریم که پیامبر می فرماید؛ جوانی که در دریای گناه غرق باشد اما صفت سخاوت داشته باشد پیش خدا محبوب تر از پیرمردی که عابد اما بخیل باشد. قرآن کریم می فرماید که اگر برای مطالبه پول می روید اگر نداشت مهلت دهید تا وسعت پیدا کند و اگر به رسم صدقه به شخص ببخشید خیرش برای شما بیشتر است.

_ خداوند گنج ها را در رنج ها قرار داده است. دین اسلام جامع ترین دین در دنیا است چون برای همه بشریت است. پیامبر رحمت للعالمین می باشد. حتی در دین اسلام برای نگهداری حیوانات دستوراتی بیان شده است.

_ صاحب جواهر الکلام می فرماید که پیامبر اکرم(ص) فرمودند که در بهشت در لیله معراج و شب اسرء به زن زانیه برخورد کردم. پیامبر از احوال این زن تعجب کرد و به جبریل گفت که این زن این جا چه می کند. خطاب آمد که پیامبر در بیابانی این زن زانیه به سگی برخورد کرد که تشنه بود و کنار چاهی ایستاده بود. این زن لباس هایش را پاره کرد و آن را در چاه انداخت و آب در لباس نفوذ کرد و آن را در دهان سگ چکاند و او را از تشنگی رهانید بدین سان خدا او را بهشتی کرد.

_ اگر شما به یک بچه یتیم رسیدگی کنید خداوند خیر دنیا و آخرت را به شما می دهد. روایات فراوانی داریم که عصر ظهور حجت بن الحسن عسگری عصر طلایی می باشد.


کد مطلب: 24755

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/24755/جشن-مبعث-امامزاده-صالح-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir