وحدت سیاست اهل سنت نیست، بلکه اعتقاد آنان است

مهر , 28 ارديبهشت 1394 ساعت 10:22

امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان گفت: وحدت سیاست اهل سنت نیست، بلکه اعتقاد آنان است و در راه حفظ آن همواره کوشا هستیم.


مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در مراسم اختتامیه دانش آموختگی طلاب اهل سنت حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان اظهار داشت: جامعه اهل سنت ایران هرگونه تکبر، افراط گری و فتنه را رد می کند و به ایران اسلامی علاقه دارد و از سویی وحدت را در منطقه حفظ کرده ایم، چرا که وحدت سیاست اهل سنت نیست، بلکه اعتقاد آنان است.

وی افزود: اسلام دین ماندگاری است و در آینده می تواند بر مسلمانان شهادت دهد و مسلمانان وارثان این دین بزرگ هستند، دینی که بزرگترین ثروت در جهان محسوب می شود و غربی ها از داشتن آن محروم هستند.

امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان بیان کرد: اصل اسلام و قرآن اگر در زندگی مسلمانان جاری شوند، قطعا آنان دنیا را رهبری خواهند کرد و لازم است که ملت های دنیا برای حل اختلافات خود به قرآن مراجعه کرده و فرامین آن را پیروی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به چالش های پیش روی جهان اسلام اشاره کرد و گفت: باید به حال مسلمانان گریست که دچار چنین مشکلات بزرگی در جهان شده اند و باید گفت مسلمانان امروز در هیچ عرصه جهانی نقشی ندارند، چرا که پیروان ادیان دیگر، نقش ها را به دست گرفته اند و جامعه اسلامی درگیر فتنه، تفاوت و حتی خون ریزی است.

این شخصیت مذهبی اهل سنت سیستان و بلوچستان تاکید کرد: کشورهای اسلامی آن قدر اختلاف پیدا کرده اند که حتی توان نشستن و صحبت کردن برای حل اختلافات به وجود آمده را ندارند. علت ایجاد این اختلافات و ناتوانی در حل آن، فاصله گرفتن مسلمانان از دین، قرآن و تعالیم پیامبر(ص) است، همه باید بدانند ملتی که از تعالیم اصلی دینش فاصله بگیرد به چنین مشکلاتی دچار خواهد شد.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی یاد آور شد: آسایش مسلمانان در رضایت خداوند بوده و باید دانست، نماز که به عنوان پایه و اساس دین اسلام به شمار می رود، راهی برای کسب رضایت خداوند است، اما متاسفانه امروزه مسلمانان چنان درگیر کسب درآمد شده اند که خدا و نماز را فراموش کرده اند.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان افزود: بعد از بیداری اسلامی هجمه دشمنان اسلام به سوی فرهنگ مردم ایران سوق پیدا کرد و با ایجاد بیش از ۱۵۰ شبکه ماهواره ای فارسی زبان سعی در گمراه کردن جوانان ایران دارند که در این زمینه باید هوشیار بود.

وی اظهار داشت: برای مقابله با این تهاجمات فرهنگی همه باید سرباز میهن و اسلام باشیم، چرا که مسیر زندگی مسلمانان بر پایه شریعت اسلام بوده و بالاترین مصلحت مسلمانان نیز در فرمان برداری از این دین است.

مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: اسلام به حق و حقوق انسان و رعایت آن اشارات بسیاری داشته است، اما با این حال فساد، گناه و منکرات توسط شیاطین غربی در مسلمانان، نفوذ بسیاری پیدا کرده است و این مقوله بیانگر آن است که ایمان و فرامین دینی اسلام، همواره باید آموزش داده شوند.

وی از مسلمانان جهان خواست تا از خواب غفلت بیدار شوند و در مقابل مال اندوزی و وابستگی های دنیوی بایستند تا احکام اسلامی به درستی اجرا شود.


کد مطلب: 24768

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/24768/وحدت-سیاست-اهل-سنت-نیست-بلکه-اعتقاد-آنان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir