تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۹
۰
کد مطلب : ۲۴۷۹۴

شهرک زیارتی زائران حسینی افتتاح شد

شهرک زیارتی زائران حسینی افتتاح شد
مراسم افتتاح شهرک زائران اباعبدالله الحسین(ع) یکشنبه با حضور شیخ مهدی کربلایی تولیت آستان شریف حسینی، سید علاء موسوی رئیس دیوان وقف شیعی، طاهری سرکنسول جمهوری اسلامی در کربلا، حجت‌الاسلام و المسلمین نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق و نیز جمعی از وزرا و نمایندگان مجلس عراق، مقامات محلی و رؤسای قبایل برگزار شد.

در این مراسم شیخ مهدی کربلایی، تولیت آستان حرم حسینی، هدف از ایجاد این شهرک‌ها را خدمات رسانی کامل و رفاه حال زائران اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و حضرت عباس (علیه السلام) خواند و افزود: ایجاد شهرک‌های زائران در جاده کربلا ـ بغداد و مناطق صفوان، شلمچه، کوت، بدره، نعمانیه، دیوانیه، ناصریه، سماوه، حله و شوملی در دستور کار تولیت عتبات قرار دارد.

وی گفت: از زمان ایجاد نخستین شهرک زائران در جاده هشت کیلومتری کربلا – حله در سال ۲۰۱۲ میلادی تا کنون بیش از شش میلیون زائر از امکانات آن استفاده کرد‌ه‌اند و همایش‌ها و نشست‌های متعدد علمی و فقهی در آن برگزار شده است.

این گزارش حاکی است، شهرک جدید زائران امام حسن مجتبی (ع)، ۲۲ هکتار مساحت دارد و در ۱۷ کیلومتری جاده کربلا- نجف اشرف واقع شده است. ساخت این شهرک سه سال زمان برده است و با حمایت مالی دیوان وقف شیعی و با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد دینار عراقی به بهره‌برداری رسیده است.

لازم به ذکر است: در این مراسم هیئتی از سوی بعثه مقام معظم رهبری از جمله حجت‌الاسلام و المسلمین بازقندی (بهجتی) و نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، حجت‌الاسلام عسکری، کارشناس مسئول فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا حضور داشتند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما