کربلا، تنها درد شیعه نیست؛ نقطه اشتراک تمام مسلمین است

فارس , 29 ارديبهشت 1394 ساعت 11:28

تورگوت گفت: رمان «شهید عشق» جلد اول از یک سه‌گانه است که جلدهای بعدی آن «رسول عشق» پیرامون حضرت زینب (س) و «سجده عشق» مرتبط با حضرت سجاد (ع) است که این دو رمان نیز از سوی انتشارات کتابستان اعلام شده که به فارسی ترجمه خواهد شد.


احمد تورگوت نویسنده اهل سنت و ترکیه‌ای رمان «شهید عشق» که ترجمه فارسی کتابش در نمایشگاه رونمایی و مورد استقبال قرار گرفت، در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، به استقبال صورت گرفته از کتابش در نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به این که این رمان در نمایشگاه کتاب تهران مورد رونمایی قرار گرفت اما استقبال از آن خوب بود و در چاپ اول شاهد توجه مخاطبان ایرانی بودم.

*استقبال از «شهید عشق» برایم جالب بود

وی افزود: ابتدا انتظار نداشتم که این کتاب مورد توجه قرار گیرد زیرا در نمایشگاه‌ها، کتاب آنچنان به فروش نمی‌رسد، ولی وقتی با خبر شدم که استقبال خوبی از کتاب صورت گرفته، متوجه شدم که رسانه به این کتاب توجه نشان داده و ناشر نیز به خوبی آن را معرفی کرده و مردم ایران نیز کتاب را خواسته‌اند و این مسئله برایم جالب توجه بود.

نویسنده فیلمنامه‌ پربازدیدترین سریال ترکیه به نام «دره گرگ‌ها» در ادامه گفت: «شهید عشق» هم اکنون در لبنان در حال ترجمه به عربی است و در جمهوری آذربایجان نیز به آذری ترجمه می‌شود. با توجه به علاقه‌ای که در نمایشگاه کتاب تهران به این کتاب نشان داده شد امیدوارم که این کتاب به زبان سایر ملل مسلمان نیز ترجمه شود و اگر خداوند نصیب کند با خواندن این کتاب من نیز بی‌نصیب نخواهم ماند.

تورگوت گفت: رمان «شهید عشق» جلد اول از یک سه‌گانه است که جلدهای بعدی آن «رسول عشق» پیرامون حضرت زینب (س) و «سجده عشق» مرتبط با حضرت سجاد (ع) است که این دو رمان نیز از سوی انتشارات کتابستان اعلام شده که به فارسی ترجمه خواهد شد.

*به خاطر «شهید عشق» مورد اعتراض قرار گرفتم

وی افزود: به خاطر نوشتن این رمان از سوی سلفی‌های ترکیه و خارج از ترکیه و همچنین آنهایی که هیچ بهره‌ای از حب اهل بیت (ع) ندراند، به من اعتراض شد. این افراد کسانی هستند که از زیبایی‌های اهل بیت‌ (ع) محروم هستند و از رمانی در ارتباط با کربلا ناراحت می‌شوند و این مسئله برای من مهم نیست و ان‌شاءالله حضرت زهرا (س) شافع من خواهد شد.

تورگوت یادآور شد: به نظرم باید اینطور فکر کرد که کربلا، تنها درد شیعه نبوده و اهل بیت(ع) فقط متعلق به شیعیان نیست، بلکه هرکس می‌گوید من مسلمان هستم و خود را پیرو پیامبر اسلام می‌داند و به قرآن ایمان دارد، حب اهل بیت (ع) را باید داشته باشد و این نقطه اشتراک تمام مسلمین است و با توجه به این اشتراکات باید آینده را بسازیم.

*مردم ایران جزو کتاب‌خوان‌ترین‌ مردم خاورمیانه هستند

این نویسنده ترکیه‌ای در ادامه گفت: من پیش از این به نمایشگاه کتاب تهران نیامده بودم ولی یک مرتبه در حدود ۳ سال پیش به ایران سفر کردم و به زیارت حضرت رضا (ع) رفتم. به نظرم ایران یک فرهنگ نوشتاری هزاران ساله دارد و مردم ایران جزو کتاب‌خوان ترین مردم‌های خاورمیانه هستند.

رمان «شهید عشق» عنوان رمانی است پیرامون واقعه کربلا که نویسنده ترکیه‌ای و سنی مذهب آن را نوشته که انتشارات کتابستان آن را منتشر کرده و در نمایشگاه کتاب تهران از آن رونمایی شد.


کد مطلب: 24800

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/24800/کربلا-تنها-درد-شیعه-نیست-نقطه-اشتراک-تمام-مسلمین

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir