ارتقای انگیزه‌ها پیش از ورود به توزیع نرم‌افزارهای مذهبی

ایکنا , 29 ارديبهشت 1394 ساعت 13:07

یکی کارشناس امور مساجد گفت: پیش از استقبال عموم جامعه به نرم‌افزارهای دینی و مذهبی، باید موضوع انگیزه درمان شود. یعنی درک اهمیت و ارزش قرآن برای عموم جامعه مورد توجه قرار بگیرد


حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حاتم‌پوری، کارشناس امور مساجد و مولف کتاب‌های مذهبی، با اشاره به ضرورت شناخت و معرفی قرآن و آورنده آن یعنی پیامبر اکرم(ص) برای عموم جامعه، پیش از انتشار نرم‌افزارهای قرآنی، اظهار کرد: متأسفانه ما قرآن با این همه عظمت را هنوز نتوانسته‌ایم به عموم افراد جامعه خصوصا نسل نوجوان و جوان معرفی کنیم.

وی ادامه داد: اگر مردم بدانند که چه کتاب ارزشمند و سعادت بخشی در اختیار دارند، قطعا برای شناخت و درک مفاهیم آن بیشتر تلاش می‌کردند.

این کارشناس امور مساجد تصریح کرد: باید در مردم ایجاد انگیزه کنیم تا قرآن برایشان جذابیت بیشتری داشته باشد. متأسفانه انگیزه‌های بعضی افراد ضعیف است و نمی‌دانند سعادت دنیا و آخرت‌شان در معرفت وعمل به این کتاب آسمانی است.

وی یادآور شد: بسیاری از اندیشمندان غیر مسلمان هم به این مهم اعتراف دارند و بنده هم در کتاب «ویژگی‌های قرآن و آداب تلاوت» به تفصیل نظرات آنها را آورده و توضیح داده‌ام مبنی بر اینکه گاهی د رخانواده‌های مذهبی هم توجه کمتری به نرم‌افزارهای قرآنی، دینی و مذهبی مشاهده می‌شود.

باید موضوع انگیزه درمان شود

این کارشناس امور قرآنی و شارح نهج‌البلاغه تصریح کرد: پیش از استقبال عموم جامعه به نرم‌افزارهای دینی و مذهبی، باید موضوع انگیزه درمان شود. یعنی درک اهمیت و ارزش قرآن برای عموم جامعه مورد توجه قرار بگیرد که خداوند چه موهبت عظیمی به بشریت عنایت فرموده است.

وی بیان کرد: پس از آنکه مشکل انگیزه قرآنی عموم جامعه حل شد، در آن زمان می‌توانیم به فکر تحقق راه‌های مؤثر دسترسی نرم‌افزارهای دینی و مذهبی به عموم جامعه و اهل مسجد باشیم.

حجت‌الاسلام حاتم‌پوری اظهار کرد: البته اصل استفاده از روش‌های ارتباطی نوین و فضاهای مجازی مورد تأیید و تأکید است و برخی از هیئت‌ها برای مراسم‌های خود امکانات بولوتوثی دارند و از این طریق مراسم خود را به دیگران منتقل می‌کنند.

وی افزود: بولوتوث نرم‌افزارهای دینی، مذهبی و قرآنی، خود یکی از راه‌هایی است که می‌تواند سبب جاذبه و ایجاد انگیزه باشد.

معاون سابق امور مساجد تصریح کرد: در برخی از نرم‌افزارهای دینی و مذهبی می‌توانیم مسابقاتی قرار دهیم تا به نوعی سبب ایجاد جذابیت و انگیزه برای عموم مردم به خصوص جوانان باشد.

وی بیان کرد: همه مسئولان کشور اعم از دولت و مجلس و نهادهای مرتبط همچون حوزه‌های عملیه، آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و امورمساجد وارد میدان شوند و بر افزایش انگیزه‌های مردم نسبت به مسائل دینی، قرآنی و مذهبی کار کنند.


کد مطلب: 24807

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/24807/ارتقای-انگیزه-ها-پیش-ورود-توزیع-نرم-افزارهای-مذهبی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir