مداحان معلمان معنوی جامعه/ مداحی های اعیاد به سمت مصیبت نرود

مهر , 2 خرداد 1394 ساعت 12:40

مسئول کانون مداحان و شعرای آئینی استان سمنان ضمن تاکید بر اینکه مداحان جزو نیروهای تاثیر گذار و معلمان معنوی جامعه هستند گفت: این قشر باید تلاش کنند در اعیاد شعبانیه مداحی ها به سمت مصیبت نرود.


اسماعیل یار محمدی صبح شنبه در نشستی با اعضای کانون مداحان و شعرای آئینی شهرستان میامی که در محل کانون فرهنگی تبلیغی این شهرستان برگزار شد ضمن تاکید بر اینکه مداحان، معلمان معنوی جامعه هستند افزود: هنر مداحی در جامعه ارزش والایی دارد و ترویج و نشر معارف اسلامی، سیره اهل بیت و توجه به منویات رهبر باید در صدر اهداف این قشر قرار بگیرد.

وی با اشاره به حلول ماه شعبان و ماه مبارك رمضان خاطر نشان کرد: باید این ظرفیت در مداحی ها بوجود آید كه در اعیاد همراه با مداحی شادی باشند.

مسئول کانون مداحان و شعرای آئینی استان سمنان تاکید کرد: مداحان بر روانخوانی، روخوانی و قرائت قرآن كریم و ادعیه ماه مبارك رمضان توجه ویژه داشته باشند.

کارشناس تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این نشست به اهمیت جایگاه مداحی و مداحان در اسلام و جامعه اشاره و عنوان کرد: مداحان باید جایگاه خود را بشناسند و از این توفیقی كه خداوند به آنها عطا كرده بهره لازم را ببرند.

حجت الاسلام سید مهدی ترابی همچنین فعالیت اعضای جدید كانون مداحان شهرستان میامی را یادآور شد و ابراز داشت: با آمدن شورای جدید فعالیت ها باید بیشتر و سوابق و پرونده مداحان در كانون مداحان تكمیل شود.

وی در خاتمه با اشاره به اهمیت آموزش مداحی که از مهمترین برنامه های كانون مداحان است اذعان داشت: این آموزش ها توسط کانون مداحان نسبت با برگزاری كارگاه های تخصصی مداحی صورت پذیرد.

تعداد ۱۵۷ نفر مداح در سطح شهرستان میامی فعالیت می کنند که از این تعداد ۹۲ نفر مرد و ۶۵ نفر نیز را بانوان تشکیل می دهند.


کد مطلب: 24873

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/24873/مداحان-معلمان-معنوی-جامعه-مداحی-های-اعیاد-سمت-مصیبت-نرود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir