بعضی از حمایت‌های دین فصلی است

ایکنا , 2 خرداد 1394 ساعت 13:20

امام جمعه دماوند گفت: نکته‌ای که حضرت ابوالفضل(ع) به آن اشاره می‌کند این است که همیشه از دینم حمایت خواهم کرد؛ ایشان حمایت‌ از دین را برای ما ملموس کرده است.


حجت الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی، امام جمعه دماوند  با اشاره به اینکه در ایامی قرار داریم که چهره‌های تاثیرگذار واقعه عاشورا متولد شده‌اند گفت: حماسه عاشورا در سال ۶۱ اتفاق می‌افتد اما شخصیت‌های این حماسه در شعبان به دنیا می‌آیند.

وی افزود: سوم شعبان رهبر حماسه بزرگ عاشورا حضرت حسین(ع)، متولد می‌شوند و در چهارم شعبان حضرت ابوالفضل به دنیا می‌آیند. در آن حماسه ایشان ۳۲ ساله بود و بعد از آن نیز در ۵ شعبان و در سال ۳۸ هجری میلاد با سعادت حضرت امام زین‌العابدین به‌وقوع می‌پیوندد.

حجت الاسلام علاءالدینی گفت: پیروزی هر انقلاب بستگی به سه موضوع مهم دارد، رهبر آگاه و بصیر، یاران فداکار و سوم پیغام رسانانی که بتوانند پیام انقلاب و نهضت را به مردم و جهانیان برسانند.

وی خاطرنشان کرد: در این ولادت‌ها هم مشاهده می‌کنیم که روز سوم رهبر نهضت متولد می‌شوند، روز چهارم سرآمد یاران حضرت اباعبدالله(ع)، روز پنجم میلاد امام سجاد(ع) که پیام‌رسان واقعه کربلا و نهضت عاشورا است شکل می‌گیرد.

امام جمعه دماند تصریح کرد: درسی که ما باید از حضرت ابوالفضل(ع) بگیریم و در جامعه خودمان الگو قرار دهیم درس فداکاری و فدائی شدن برای امام عصر است. حضرت عباس(ع)، در شعار‌های خودشان به این نکته می‌پردازند که «و الله ان قطعتموا یمینی‏ انی احامی ابدا عن دینی و عَن امام صادق الیقینی ... » که فرمودند اگر دست راست من را هم قطع کنید همیشه از دینم و رهبرم دفاع خواهم کرد.

بعضی از حمایت‌های دین فصلی است

حجت الاسلام علاءالدینی با بیان اینکه متاسفانه بعضی از حمایت‌های دین فصلی است تاکید کرد: باید این جمله از ایشان که فرمود «انی احامی ابدا عن دینی» را همیشه به یاد داشته باشیم و عملی کنیم. درس این پیام برای ما این است که همیشه و در همه حالات از دین دفاع کنیم و حمایت‌های خودمان را دائمی انجام دهیم‌.

همیشه از دینم حمایت خواهم کرد

وی افزود: در انقلاب اسلامی ایران ‌ شاهد بودیم که برخی‌ها یاور امام بودند اما ادامه‌ای در این یاوری نداشتند. نکته‌ای که حضرت ابوالفضل(ع) به آن اشاره می‌کند این است که همیشه از دینم حمایت خواهم کرد. حضرت ابوالفضل حمایت‌ از دین را برای ما ملموس کرده است.

قرآن کریم حمایت از دین را در حمایت از ولی خدا و رهبر بیان می‌کند

امام جمعه دماوند در پاسخ به این سوال که ما چه زمانی می‌توانیم حامی دین باشیم؟ گفت: دین یک گستره و کلیات و راهبرد‌های زندگی است که حضرت ابوالفضل(ع)، با شعار خودشان ما را به قصه‌های ناب قرآنی برگشت می‌دهند. قرآن کریم حمایت از دین را در حمایت از ولی خدا و رهبر بیان می‌کند.

هیچ‌گاه نبوده که جامعه‌ بودن رهبر باشد

وی تصریح کرد: در قرآن می‌خوانیم که خداوند در ابتدای خلقت ابتدا ولی خودش را خلق می‌کند و بعد از آن مخلوقات دیگر خلق می‌شوند و هیچ‌گاه نبوده که جامعه‌ بودن رهبر باشد حتی از ابتدای خلقت.

وی در ادامه با اشاره به سوره‌هایی از قرآن مبنی بر جایگاه رهبری و ولایت در جامعه اسلامی افزود: خداوند در سوره منافقون می‌فرماید: «وَ إِذا قیلَ لَهُمْ تَعالَوْا یَسْتَغْفِرْ لَکُمْ رَسُولُ اللَّهِ لَوَّوْا رُؤُسَهُمْ وَ رَأَیْتَهُمْ یَصُدُّونَ وَ هُمْ مُسْتَکْبِرُونَ؛ وقتی به آنها گفته می‌شود که به سوی پغمبر خدا بازگردید آنها روی برمی‌گردانند» لذا ما مامور به دفاع حق هستیم و تجلی این دفاع از دین در دفاع از ولی خدا محقق می‌شود. اینجاست که مشاهده می‌کنیم حضرت عباس(ع) این نکته را مورد دقت و حمایت قرار می‌دهند.

حجت الاسلام علاالدینی ادامه داد: در زمان پیامبر عده‌ای آمدند و گفتند یا رسول‌الله ما خدا را قبول داریم ولی شما را قبول نداریم که بلافاصله آیه نازل شد که «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ أَطِیعُواْ اللّهَ وَأَطِیعُواْ الرَّسُولَ»، اگر خدا را قبول دارید باید رسولش را هم قبول داشته باشید. چنانکه در غدیر خم آمدند و گفتند که ما تو و خدای تو را قبول داریم اما علی(ع)، را قبول نداریم که بلافاصله بعد از آن آیه نازل شد أَطِیعُواْ اللّهَ وَأَطِیعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِی الأَمْرِ مِنکُمْ، نشانه قبول خدا، پذیرش پیغمبر و نشانه قبول کردن پیغمبر هم پذیرش وصی پیغمبر است.

وظیفه ماست که به دور رهبری بچرخیم

وی با بیان اینکه امروز اسلام منتظر آمدن حضرت مهدی(عج) گفت: وظیفه ماست که به دور رهبری بچرخیم و پرچمدار این مسیر که مقام معظم رهبری است را در همه حال حمایت کنیم. امروز اگرچه دشمنان برای ضربه زدن به ما در میادین مختلف حرکت می‌کنند وظیفه ما پرچم‌داری و دفاع از پرچم اسلام است.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه مهمترین رکن اخلاقی حضرت عباس(ع)، ادب است، گفت: در آمدن و رفتن ایشان هم این ادب وجود داشته است. شاعری در این زمینه می‌گوید: در تولد قدمی پشت سر، وقت شهادت قدمی پیش‌تر. زمانی‌که ما ولادت و شهادت ایشان را بررسی می‌کنیم می‌بینم که ولادت ایشان بعد از امام حسین(ع) است و در شهادتشان هم ابتدا ایشان به میدان می‌روند و بعد ابا‌عبدالله. یاران امام حسین(ع)، آنقدر بزرگوار بودند که بدون امر رهبرشان قدمی پیش نمی‌بردند و تا آنها زنده بودند مدافع رهبرشان بودند. حضرت عباش آب ننوشید و خداوند اراده کرد که آب گرد مقبره ایشان طواف کند و این نشان دهند جایگاه و مقام والای ادب و پیروان ولایت است.


کد مطلب: 24877

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/24877/بعضی-حمایت-های-دین-فصلی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir