انتشار بخشی از موسیقی فیلم «رستاخیز» همزمان با روز جانباز

2 خرداد 1394 ساعت 14:27

بخشی از موسیقی فیلم تاریخی و مذهبی «رستاخیز» به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا درویش همزمان با زادروز حضرت عباس(ع)منتشر شد.


همزمان با میلاد حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) قطعه‌ای کوتاه از موسیقی فیلم «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش منتشر شد که این قطعه فضای حماسی فیلم را تداعی می‌کند.

استفان واربک، آهنگساز این فیلم سینمایی تاریخی - مذهبی است که همزمان با عید سعید فطر در سینماهای سراسر کشور اکران خواهد شد.

دریافت

این فیلم عاشورایی توسط بخش خصوصی تولید و در سی و دومین جشنواره بین‌المللی «فیلم فجر» موفق به دریافت ۹ سیمرغ بلورین و کسب جایزه بیرق طلایی (ویژه مصطفی عقاد) شده است.

همچنین این فیلم سینمایی با دوبله عربی با نام «القربان» و نسخه انگلیسی آن با نام «حسین، آنکه گفت نه» (hussein who said no) عرضه خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «پس از مرگ معاویه، یزید به عنوانِ خلیفه‌ مسلمین بر خلافت تکیه می‌زند و به والیِ مدینه نامه می‌نویسد که از حسین(ع) بیعت بگیرد؛ بُکیر ابن‌ِ‌ حُر که به عنوان پیک ویژه‌ دربار دمشق انتخاب شده است مأمور رساندن نامه یزید به مدینه می‌شود. او که جوانی پُرشور و در جستجوی حقیقت است در مدینه درمی‌یابد که حامل نامه‌‌ای است که در آن به قتلِ حسین(ع) فرمان داده شده و وی در مکه با افکار و اندیشه‌های امام حسین(ع) آشنا می‌شود و....»


کد مطلب: 24882

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/24882/انتشار-بخشی-موسیقی-فیلم-رستاخیز-همزمان-روز-جانباز

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir