تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۸
۰
کد مطلب : ۲۴۹۲۹

امام سجاد (ع) یادگار عاشورا و احیاگر واقعی شیعه است

امام سجاد (ع) یادگار عاشورا و احیاگر واقعی شیعه است
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز، حجت‌الاسلام مهدی احمدوند رئیس اداره تبلیغات اسلامی نظرآباد، ضمن تبریک ولادت امام سجاد (ع) طی سخنانی افزود: شکستن ابهت پوچالی و دروغین یزید و دشمنان اسلام، سخنرانی در ملام عام به منظور افشا ساختن دورغ های دشمنان و هدایت افکار عمومی به سمت اهداف متعالی امام حسین (ع) در قیام عاشورا از جمله های کارهای مهمی بود که امام سجاد (ع) به منظور نهادینه ساختن فرهنگ عاشورا انجام داد.

وی اظهار داشت:همانطور که امام حسین(ع) با نثار خون خویش و یارانش در مقابل ظلم و فساد حاکمان زمان ایستاد، امام سجاد(ع) نیز با رساندن پیام نهضت عاشورا این حرکت را زنده نگاه داشت.

احمدوند اضافه کرد:امام سجاد (ع) به صورت مکرر در مسیر کاروان اسرا همراه با حضرت زینب (س) به بیان واقعیات کربلا و اهداف واقعی امام حسین (ع) در قیام عاشورا پرداخت و افراد جاهل را با واقعیت های نهفته در قیام عاشورا آشنا کرد و شامیان دریافتند کسانی که با چنین وضع فجیعی در کربلا شهید شدند، شورشی و خارجی نبودند.

وی در ادامه گفت:امام سجاد (ع) با تربیت شاگردانی مجرب ومبرز پایه‌های مکتب فقهی را بنا گذاشت که سبب راه‌‌اندازی مدارس بزرگ شیعه در دوران امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) شد، امام سجاد(ع) از این طریق به تربیت نسلی پرداخت که به دلیل شرایط روز جامعه دچار خفقان و خودباختگی دینی شده بودند.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما