توسعه مکتب اهل بیت(ع) فلسفه شکل گیری هیئات مذهبی است

سازمان تبلیغات اسلامی , 6 خرداد 1394 ساعت 14:50

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: توسعه و ترویج مکتب عاشورا و اهل بیت(ع) فلسفه شکل گیری هیئات مذهبی است.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام سیدشکرالله زندوی در جلسه معارفه حجت‌الاسلام اصغر کهوری زاده رییس شورای هیئات مذهبی بندرعباس که امروزصبح در بندرعباس برگزار شد با بیان اینکه فرهنگ ناب اسلامی مستلزم توسعه و ترویج در همه ابعاد و زمینه ها است گفت: فرهنگ به‌عنوان عامل سربلندی و موفقیت و یا برعکس سبب خواری ملتها محسوب می‌شود چرا که فرهنگ است که ملت ها را می سازد و به مرتبه عالی می رساند و یا زمین می زند.

وی در ادامه از فرهنگ به‌عنوان اساس توسعه و گسترش و تمدن یک کشور نام برد و افزود: از آنجایی که اساس امور در همه مسائل مختلف یک جامعه فرهنگ آن جامعه بوده لذا توسعه و پیشرفت آن نیز در گرو ترویج فرهنگ آن جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان فرهنگی اسلام را فرهنگی متعالی خواند و تصریح کرد: هیچ فرهنگی به پیشرفتگی فرهنگ ناب اسلام نیست. چون دین اسلام دین کاملی است و به همه ابعاد زندگی بشر توجه داشته و تمام خوبیها در این دین به طور جامع و کامل یافت می‌شود.

به گفته وی، فرهنگ ناب اسلامی مستلزم توسعه و ترویج در همه ابعاد و زمینه ها است و دستگاه های فرهنگی نیزبه تنهایی نمی توانند این فرهنگ غنی را توسعه بخشند، اینجاست که نیازمند حضور جدی مردم در عرصه فرهنگ است.

حجت‌الاسلام زندوی، ملت ها را حافظ دین اسلام و مکتب امام حسین(ع) دانست و بیان کرد: آنچه تاکنون توانسته دین اسلام حفظ و مکتب امام حسین(ع) را تقویت کند ملت ها بوده اند نه دولتها؛ زیرا این مردم هستند که توانسته اند در همه ابعاد، فرهنگ را تقویت کنند.

وی درادامه از هیئات مذهبی به‌عنوان یک نعمت بزرگ برای کشور ایران یاد و خاطرنشان کرد: به رغم هجمه روزافزون دشمن و تبلیغات سوء آنان برعلیه ایران اسلامی، هنوز رویکرد مردم نسبت به دین مبین اسلام تغییر نکرده و این نشان دهنده پیوند اعتقادی مردم با دین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه از فعالیت ۱۴۰۰ هیئت و تشکل دینی در استان خبر داد و ابرازداشت: شورای هیات مذهبی یکی از تشکل هایی است که زیرنظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کند لذا هیئت های مذهبی باید تقویت شوند.

وی با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم که با مقابله با عقاید خرافی، دین و مذهب خود را حفظ کرده و با دشمنان خود مبارزه کنیم تصریح کرد:با تعقل در اموری که بعضا در جامعه رایج می‌شود همه مردم می‌توانند با خرافه پراکنی مقابله کنند و روحانیان نیز با سخنرانی‌هایی که انجام می‌دهند مانع از انتشار اطلاعات و احادیث غلط از دین شوند.

حجت‌الاسلام زندوی ابراز کرد: جمعیت و مخاطب، مسئول، مداح و واعظ از جمله رکن‌های اساسی یک هیئت مذهبی بوده که تمامی هیئت‌های فعال استان هرمزگان براساس این ارکان به فعالیت‌های مذهبی می‌پردازند.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های انجام شده توسط شورای هیات های مذهبی بندرعباس در سال گذشته از حمایت همه جانبه برنامه های شورا در سال آتی خبر داد و بر رفع موانع و مشکلات شورا تأکید کرد.


کد مطلب: 24981

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/24981/توسعه-مکتب-اهل-بیت-ع-فلسفه-شکل-گیری-هیئات-مذهبی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir