تاریخ انتشار
جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۸
۰
کد مطلب : ۲۴۹۹۲

هفدهمین کنگره ملی شعر مذهبی در اردهال کاشان برگزار شد

هفدهمین کنگره ملی شعر مذهبی در اردهال کاشان برگزار شد
محمود شریفی، عضو کانون مداحان و شاعران آیینی کاشان و دبیر هفدهمین کنگره خانگی شعر مذهبی گفت: این کنگره، پنج شنبه ۷ خردادماه از ساعت ۱۸ تا ۲۲ در اردهال کاشان برگزار شد.

وی افزود: این کنگره به همت هیئت عشاق الحسن(ع) کاشان و با همکاری معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع)، اداره زیباسازی شهرداری و کانون مداحان و شاعران آیینی اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد.

عضو کانون مداحان و شاعران آیینی کاشان در ادامه اظهار داشت: این کنگره با هدف ترویج، فرهنگ سازی و نشر معارف والای اهل بیت(ع) با تأسی از فرامین رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله) در رابطه با نقش چشم گیر شعر در راستای گسترش معارف اهل بیت(ع)، هر ساله در یکی از شهرهای کشور برگزارمی شود.

شریفی با اشاره به اینکه فراخوان آثار کنگره از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده بود، خاطر نشان کرد: موضوع اصلی هفدهمین کنگره خانگی شعر مذهبی، شخصیت، سیره زندگی و شهادت حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) بود و موضوع جانبی آن حضرت رباب(س) و حضرت علی اصغر(ع) تعیین شدند.

وی افزود: ۷۰ شاعر آیینی برتر کشور در اختتامیه این کنگره حضور داشتند و مهمان ویژه کنگره، ذاکر پیشکسوت اهل بیت(ع) حاج منصور ارضی بود که  به مدیحه سرایی پرداخت.

دبیر کنگره شعرخانگی مذهبی کاشان افزود: تعداد ۴۰۰ اثر به دبیرخانه کنگره ارسال شده بود که از بین این آثار، ۱۰ اثر برگزیده انتخاب و صاحبان آثار برتر در مراسم اختتامیه تجلیل شدند.

به گفته وی، آثار برتر این کنگره در قالب کتاب شعر آیینی چاپ و منتشر خواهد شد.

یادآور می‌شود؛ شانزدهمین کنگره خانگی شعر مذهبی، اسفندماه سال گذشته با موضوع حضرت زهرا (س) و حضرت زینب(س) در کرج برگزار شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما