مداحان عتبات عاليات در کاشان امتحان دادند

پورتال خبري كاشان , 9 خرداد 1394 ساعت 14:32

رييس کانون مداحان و شاعران آييني کاشان گفت: نخستين آزمون کتبي طرح به سازي مداحان عتبات عاليات با حضور 118 مداح اهل بيت(ع) و با نظارت نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كاشان برگزار شد.


محمدباقر خندان رييس کانون مداحان و شاعران آييني شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در اين آزمون كه جمعه ۸ خردادماه در دبيرستان صفاري كاشان برگزار شد، شركت كنندگان به يکصد پرسش چهار گزينه اي در مدت يکصد دقيقه از محتواي ۵ كتاب معرفي شده پاسخ دادند.

خندان با اشاره به اينكه اين آزمون در ۱۷ حوزه امتحاني در سطح كشور برگزار شد، خاطر نشان كرد: در حوزه امتحاني كاشان، علاوه بر مداحان اين شهرستان، مداحان شهرستان هاي آران و بيدگل و نطنز نيز حضور داشتند.

وي با تاكيد بر اهميت اجراي طرح بهسازي مداحان عتبات از سوي بعثه مقام معظم رهبري تصريح كرد : در قالب اين طرح، مداحان متقاضي اعزام به عتبات عاليات با شرکت در آزمون کتبي و مصاحبه شفاهي سنجش، ارزيابي و سطح ‌بندي مي‌شوند.

رئيس کانون مداحان و شاعران آييني کاشان، ارتقا و روزآمد سازي دانش و اطلاعات و مهارت‌هاي مداحان موجود در چرخه عتبات عاليات مناسب با اقتضائات و شرايط تبليغي و فرهنگي، احراز شرايط لازم براي کسب عنوان مداحي در داوطلبان و پالايش چرخه اعزام از افراد ناموفق وسطح ‌بندي نيروهاي موجود در جهت استفاده بهينه از نيروهاي توانمند و کارآمد و اولويت‌ بخشي در اعزام را از جمله اهداف اين طرح اعلام کرد.

خندان افزود: شرکت در آزمون کتبي، آزمون شفاهي و ارائه لوح فشرده تصويري از جلسه مداحي از جمله مراحل تعيين وضعيت مداحان است و تنها مداحاني به عتبات عاليات اعزام خواهند شد که اين مراحل را گذرانده باشند و نمره قبولي را کسب کنند.

وي خاطر نشان كرد: در حال حاضر تعداد ۳۸۵ مداح و شاعر آييني داراي پرونده در اداره تبليغات اسلامي شهرستان کاشان ساماندهي شده اند.

يادآور مي شود؛ حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان و حجت الاسلام موسويان نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كاشان نيز در اين حوزه امتحاني حاضر شده و بر نحوه برگزاري آزمون نظارت كردند.


کد مطلب: 25018

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25018/مداحان-عتبات-عاليات-کاشان-امتحان-دادند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir