طرح تصحیح قرائت قرآن زائران کربلا آغاز شد

ایکنا , 10 خرداد 1394 ساعت 14:13

طرح آموزش قرائت صحیح قرآن به زائران از دیروز، ۹ خردادماه، به‌همت مؤسسه قرآن وابسته به آستان مقدس حضرت عباس(ع) و به مناسبت اعیاد شعبانیه در کربلای معلی آغاز شد.


به گزارش وب‌سایت شبکه جهانی «الکفیل»، این طرح که ویژه زائران اهل بیت(ع) در ماه مبارک شعبان است، از دیروز، ۹ خردادماه، آغاز شد و تا ۲۰ شعبان(۱۸ خردادماه) ادامه دارد.
در همین‌ راستا، مراکز متعددی در صحن حرم مطهر حضرت عباس(ع) و مقام امام زمان(عج) در کربلا برپا شده است.

در این مراکز، اساتید برجسته قرائت قرآن عراق حضور دارند و به پرسش‌های زوار در زمینه تلاوت قرآن پاسخ می‌دهند و علاوه بر این به تلاوت زائران گوش فرا می‌دهند و قرائت آن‌ها را تصحیح می‌کنند.

همچنین، جلسات هفتگی به‌منظور آموزش تلاوت صحیح سوره حمد و سوره‌های کوتاه قرآن کریم نیز به همت مؤسسه قرآنی وابسته به آستان مقدس حضرت عباس(ع) برگزار می‌شود که فعالیت این مؤسسه در مناسبت‌های دینی خاص بیشتر می‌شود.

در طرح ویژه تصحیح سوره حمد و سوره‌های کوتاه قرآن در زیارت اربعین امسال تعداد مراجعه‌کنندگان به این مراکز به ۴۱ هزار نفر از کشورهای مختلف رسید و در ماه رجب امسال و در زیارت امام موسی کاظم(ع) ۱۸ هزار و ۴۰۰ تن در مراکز تصحیح قرائت سوره حمد و سوره‌های کوتاه قرآن که به همت آستان مقدس عباسی برپا شد، حضور پیدا کردند.


کد مطلب: 25052

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25052/طرح-تصحیح-قرائت-قرآن-زائران-کربلا-آغاز

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir