در بیانیه یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت تاکید شد؛

لزوم بازگشت مسلمانان به سوی اندیشه های قرآنی و معارف اهل بیت (ع)

مهر , 12 خرداد 1394 ساعت 9:33

سید مسعود پور سید آقایی دبیر یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در پایان این همایش بیانیه ای را قرائت کرد.


سید مسعود پور سید آقایی دبیر یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در پایان این همایش بیانیه ای را قرائت کرد که متن آن در ذیل خواهد آمد:

با نام و یاد خداوند بزرگ و توجهات حضرت ولیعصر (عج) یازدهمین همایش دکترین مهدویت با عنوان «فرهنگ و تمدن زمینه ساز، راهبردها و راهکارها» به پایان رسید و مقالات اندیشمندان داخلی و خارجی پیرامون فرهنگ و تمدن در کمیسیون‌های تخصصی ارائه شد.

در همایش یازدهم و در محافل علم آنچه مورد توجه اندیشمندان مسلمان قرار گرفته و جامعه شناسان زیادی بر آن صحه گذاشته‌اند، بازگشت دوباره به تمدن اسلامی در سرزمین های اسلامی است.

تحولات سیاسی و جنبش های دینی و ملی دهه اخبر با عنوان «بهار عربی» در سرزمین های اسلامی به اقرار بسیاری از متفکران بازگشت به فرهنگ تمدن و هویت اسلامی و بیانگر خودباوری مسلمانان است. بی تردید اگر خشونت‌طلبی فرقه‌های کوچک همچون القاعده و داعش در سالهای گذشته ذائقه مسلمانان را تلخ نمی کرد می توانستیم ادعا کنیم که مسلمانان به سرعت در حال بازگشت فرهنگ اسلامی و تشکیل امت واحده اسلامی هستند.

مسلمانان از شمال آفریقا تا خاور دور و شبه قاره هند، دور از خشونت، کشتار و خونریزی و تکفیر، بر این باورند که اگر توده مردم، فضیلت سخنان قرآن و پیشوایان دین را بشنوند، به سوی آن گرایش می یابند، اما متاسفانه اعمال گروه‌های تکفیری، چهره منفی و خشنی از اسلام را در نگاه غیر مسلمانان به وجود آورده است که باید توسط عالمان شیعه و سنی از ذهن ها زدوده شود.

از این رو یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت تلاشی بود تا اندیشمندان مسلمان و غیر مسلمان دور هم جمع گردند و بر این امر توافق کنند که به جای ترور، کشتار و تکفیر، لازم است تا مسلمانان به سوی اندیشه های قرآنی و معارف اهل بیت (ع) بازگردند و به دنبال شکل دادن تمدن اسلامی در تمام سرزمین های اسلامی با تکیه بر آرمان مهدویت باشند.

همچنین لازم به ذکر است که با توجه به این رویکرد و بعضی از دسیسه‌های موجود در غرب مبنی بر ارتباط دادن گروه‌های تکفیری به بدنه تمدن اسلامی و مسلمانان و آموزه مهدویت، بنا گردید که همایش سال آینده با عنوان «پیشگویی‌های آخر الزمان از دیدگاه ادیان ابراهیمی» مورد توجه قرار گیرد که از اندیشمندان حاضر انتظار داریم با توجه به سر فصل های فراخوان در کنفرانس سال آینده شرکت کنند.

یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت را با دعا برای ظهور منجی عالم بشریت، صاحب العصر و الزمان، مولانا مهدی (عج) به پایان می بریم.


کد مطلب: 25089

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25089/لزوم-بازگشت-مسلمانان-سوی-اندیشه-های-قرآنی-معارف-اهل-بیت-ع

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir