تقاضای اعدام برای ۲ مأمور خاطی فرودگاه جده

ایکنا , 12 خرداد 1394 ساعت 15:50

معاون وزیر امور خارجه از درخواست صدور اعدام توسط دادگاه جنایی عربستان برای دو مأمور خاطی فرودگاه جده خبر داد و گفت: جلسه بعدی محاکمه به چهارشنبه هفته بعد موکول شده است.


حسن قشقاوی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان از برگزاری جلسه دادگاه دو مأمور خاطی فرودگاه جده خبر داد و گفت: در جلسه محاکمه دو مامور پلیس خاطی سعودی که مرتکب تعرض به دو نوجوان ایرانی در جده شده بودند، دادستان جده در کیفرخواست خود، مجازات اعدام را با استناد به شرع و قانون برای این دو متهم خواستار شد.

وی افزود: جلسه محاکمه این دو پلیس خاطی صبح دوشنبه در شعبه هفت جنایی جده برگزار شد. در این جلسه که زارع سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده نیز حضور داشت کیفرخواست دادستان جده علیه دو متهم قرائت شد و این دو پلیس خاطی به خیانت در امانت، ‌انجام ندادن صحیح وظیفه به عنوان پلیس و انجام دادن عمل شنیع جنایی متهم شدند.

قشقاوی اضافه کرد: ‌جلسه بعدی محاکمه این دو پلیس خاطی عربستان به منظور استماع دفاعیات وکیلشان به چهارشنبه هفته آینده موکول شد.

وی افزود: سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده در دادگاه حضور و برخورد احترام آمیزی با نماینده جمهوری اسلامی در دادگاه شده است و تماس تلفنی ما با زارع حاکی از این بود که به نظر می‌آید دولت و طرف سعودی در پیگیری قضائی نسبت به انجام مجازات این دو مأمور خاطی جدی هستند.

قشقاوی در خصوص زمان به نتیجه رسیدن و اعلام رأی دادگاه گفت: تقریباً در حد زمانی متعارفی مستندات تهیه و دادگاه تشکیل شده است و برداشت ما این است که طرف سعودی جدی است و در مجازات اینها طبق فرایند قانونی تسریع به عمل خواهد‌آورد.


کد مطلب: 25102

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25102/تقاضای-اعدام-۲-مأمور-خاطی-فرودگاه-جده

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir