تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۶
۰
کد مطلب : ۲۵۱۴۲

ترغیب نویسندگان به نگارش آثار جدید در پی بازتولید نمایشنامه‌های موفق رضوی

ترغیب نویسندگان به نگارش آثار جدید در پی بازتولید نمایشنامه‌های موفق رضوی
سیدعلی موسویان، نویسنده نمایشنامه «آنم آرزوست» در مورد بازتولید این نمایش در جشنواره «تئاتر رضوی» گفت: بازتولید این نمایش در کنار ۴ اثر نمایشی دیگر که جزء آثار برتر نمایشی ادوار گوناگون جشنواره «تئاتر رضوی» است مایه خرسندی است؛ به هر حال تفاوت دیدگاه در مورد کارگردانی و زوایه دیدی جدید در مورد آثار نمایشی می‌تواند به تولید اثر نمایش جدید منتهی شود.

وی گفت: برگزاری ۹ دوره نسبتاً موفق جشنواره «تئاتر رضوی» موجب ظهور و تبلور استعدادهای جوان و درخشانی در عرصه پرداختن به فرهنگ رضوی به زبان نمایش شد که هم در زمینه نویسندگی و هم در زمینه کارگردانی و بازی شاهد آن بودیم و اکنون اغلب این استعدادهای جوان در عرصه‌های حرفه‌ای تئاتر مشغول به فعالیت هستند.

این بازیگر و کارگردان تئاتر تصریح کرد: از اینکه جشنواره «تئاتر رضوی» پس از دو سال وقفه فعالیت خود را از سر گرفت بسیار خوشحال هستم و تصور می‌کنم که استمرار این جشنواره می‌تواند به بروز خلاقیت‌های بیشتری در حوزه نمایش رضوی منجر شود، اتفاقی که در حال تحقق آن بودیم، اما متأسفانه در مقطعی افول کرد.

موسویان ادامه داد: به طور قطع بازتولید آثار نمایشی موفق جشنواره «تئاتر رضوی» که دهمین دوره این جشنواره آن را در دستور کار قرار داده است، موجب توجه به نمونه‌های موفقی از نمایشنامه‌های رضوی شده که در وهله نخست مسئولان را ترغیب به حمایت از نگارش نمونه‌های مشابه این آثار خواهد کرد.

وی در پایان تأکید کرد: در گام بعدی، توجه و اهتمام به این نمایشنامه‌ها که در چرخه بازتولید قرار خواهند گرفت موجب خواهد شد تا نسل جوان و خلاق نمایشی به بهانه توفیق این آثار، انگیزه لازم برای نگارش و تولید آثار نمایشی مشابه را پیدا کرده و لذا شاهد خلق آثار نمایشی موفق بر پایه تحقیقات و پژوهش‌های مستند در حوزه فرهنگ و سیره رضوی باشیم.

یادآور می‌شود، همایش ملی نویسندگان تئاتر دینی دهمین جشنواره سراسری «تئاتر رضوی» که قرار بود ۲۱ و ۲۲ خرداد در بجنورد برگزار شود به دلیل هم‌زمانی با سفر حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان به خراسان شمالی تغییر کرد و این همایش طی روزهای اول و دوم مردادماه برگزار خواهد شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما