فرهنگ دینی با شعار محقق نمی‌شود

ایکنا , 17 خرداد 1394 ساعت 10:58

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه فرهنگ دینی و قرآنی با شعار محقق نمی‌شود، تصریح کرد: برای حل این موضوع باید از روش‌های مؤثر استفاده کنیم.


حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، با تأکید بر توسعه فرهنگ دینی و اشاره بر وضعیت عفاف و حجاب در کشور گفت: انقلاب اسلامی دارای فرهنگ تعریف شده خود است؛ همچنان که اگر از جامعه‌ حال ما عکسبرداری شود و با جوامع دیگر سنجیده شود تفاوت‌ها و تمایز‌های زیادی در آن‌ها دیده می‌شود.

با وضع مطلوب عفاف و حجاب فاصله داریم

وی با بیان اینکه با وضع مطلوب در حوزه فرهنگ دینی و مسئله عفاف و حجاب اسلامی فاصله داریم، گفت: برای بهینه‌سازی این وضع و رسیدن به وضع مطلوب باید بخش‌های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی، ترویجی، بخش‌های علمی، فرهنگی و هنری و در کل همه بخش‌هایی که می‌توانند در این زمینه ایفای نقش کنند باید وظیفه خودشان را به طور مطلوب ایفا کنند تا بتوانیم به نقطه مطلوب برسیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه نهادینه کردن فرهنگ دینی در جامعه را وظیفه همگانی دانست و تصریح کرد: این موضوع مربوط به فرد، خانواده، محیط کار، جامعه و تمامی مواردی از این دست می‌شود که مولفه‌های تاثیرگذار در جامعه هستند.

رسانه در ترویج فرهنگ دینی بسیار تاثیرگذار است

حجت‌الاسلام خاموشی، نقش رسانه را در ترویج فرهنگ دینی و موضوعاتی چون عفاف و حجاب بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: امروز مشاهده می‌کنیم که رسانه‌ها در این حوزه بسیار تاثیرگذار شده‌اند. فضای مجازی نیز تاثیر بسیاری بر موضوع فرهنگ دینی و عفاف و حجاب جامعه پیدا کرده است. لذا باید نسبت این موارد را هم با هم درک کنیم.

روش برون رفت از مشکلات حوزه فرهنگی را باید طراحی کنیم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: باید روش برون رفت از مشکلات و موانع کنونی در حوزه فرهنگی و دینی را طراحی کنیم تا بتوانیم به وضع مطلوب برسیم.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم که می‌فرماید «قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلِیکُمْ ناراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الْحِجارَةُ» افزود: یعنی حلقه اصلاح به سمت رستگاری، نزدیک شدن انسان به خودش و رابطه با خدا است. بعد از این موارد خودسازی سپس بهینه سازی و‌ضع خانواده و بعد از آن محیط کار و جامعه است و در نهایت بعد از همه آنها در سطح کلان یک کشور است.

حجت الاسلام خاموشی در رابطه با وضعیت عفاف و حجاب در جامعه گفت: مشاهده کمیت آمار وضع عفاف و حجاب در ایران و پیمایشی که انجام شده است، نشان می‌دهد که وضع نسبی خوب است. اما تظاهرات بی‌عفتی و بی‌حجابی در جامعه آسیب‌ساز شده است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از فعالیت‌هایی که برای بهبود عفاف و حجاب باید انجام شود سخن گفت و افزود: برای حل این موضوع از روش‌های مؤثر باید استفاده کنیم تا بتوانیم این مسائل را به سمت و سوی اصلاح ببریم.

باید سبقه اجتماعی خود را حفظ کنیم

وی ادامه داد: برخی معتقدند باید عفاف و حجاب را مانند اعمال عبادی مثل نماز دید که کسی را نمی‌توان به رعایت آن اجبار کرد؛ در حالیکه در جواب این افراد باید گفت ما باید سبقه اجتماعی خود را حفظ کنیم که عفاف و حجاب از جمله همین مسایل است.

فرهنگ دینی با شعار محقق نمی‌شود

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: فرهنگ دینی و قرآنی با شعار محقق نمی‌شود و باید در راستای پیاده‌سازی آن در جامعه برنامه‌های کاربردی و عملیاتی داشته باشیم.


کد مطلب: 25154

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25154/فرهنگ-دینی-شعار-محقق-نمی-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir