چگونگی الگوسازی از سبک زندگی اهل‌بیت(ع)

ایکنا , 18 خرداد 1394 ساعت 9:34

به اعتقاد مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) تلاش برای رزق و روزی حلال، زندگی شرافتمندانه همراه با قناعت و خشنودی، صبر و توکل بر خدا در همه امور، مدارا با مردم و حفظ عزت از عناصر سبک زندگی اسلامی است.


سیدجواد جعفری، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه سیره اولیای الهی مناسب‌ترین راه برای رسیدن به کمال است، اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) به روش‌های مختلف سرمشق زندگی اسلامی را به ما ارائه داده‌اند که با دقت در سیره رفتاری و گفتاری و بکارگیری آن در زندگی می‌توانیم به قله کمال برسیم.

وی با بیان این‌که اصلی‌ترین مبحث در رابطه با موضوع شیوه زندگی، بحث الگوسازی از سبک زندگی اهل‌بیت(ع) است، افزود: فلسفه انقلاب اسلامی نیز رسیدن به الگوی پیشرفت بر اساس سبک زندگی اهل‌بیت(ع) است.

توجه به سیره اهل بیت(ع) نقش زیادی در رونق زندگی انسان دارد

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، با اشاره به اینکه توجه به سیره اهل بیت(ع) نقش زیادی در رونق زندگی انسان دارد که با تأسی به آنها می‌توان خیر دنیا و آخرت را نصیب خود کرد، ادامه داد: بنده اعتقاد و باور دارم که اگر ما به دامن قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) چنگ بزنیم بهترین زندگی را نصیب خود خواهیم کرد.

سیره ائمه(ع) معیار سبک زندگی اسلامی است

جعفری با بیان اینکه سیره ائمه(ع) معیار سبک زندگی اسلامی است، افزود: زندگی اسلامی بر اساس رعایت مقررات، عدالت، احسان، صفا و صمیمیت است؛ لذا کسانی که این گونه زندگی را دارند از شر آسیب‌های مختلف مصون هستند.

وی با اینکه اهل بیت(ع) و قرآن منشور زندگی‌ای که ما باید در اختیار داشته باشیم را نشان داده‌اند گفت: اگر ما به سیره اهل بیت(ع) برگردیم، به صراط مستقیم برگشته‌ایم و مسیر صحیح که خداوند متعال برای ما تعیین کرده است روشن خواهد شد.

جعفری بیان کرد: یکی از دلایل وجود آسیب‌های اجتماعی و مشکلات مختلف در جامعه و خانواده‌ها فاصله گرفتن از سبک و سیره اهل بیت(ع) است. تجربه تاریخی نشان داده است که اگر جهانیان سیره و سخنان اهل بیت(ع) را بدانند حتما تابع آن بزرگواران می‌شوند.

آشنا کردن مردم با آموزه‌های دینی و قرآنی به صورت کاربردی

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، بیان کرد: بهترین راه برای ترویج اصول سبک زندگی اسلامی، آشنا کردن مردم با آموزه‌های دینی و قرآنی به صورت کاربردی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و در زندگی رعایت شود.

جعفری اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی که برگرفته از تعالیم قرآن و احادیث وهمچنین سیره عملی ائمه(علیهم السلام) است، مطمئن‌ترین راه برای رسیدن به رستگاری و داشتن زندگی راحت و برخوردار از امنیت روانی و اخلاقی است.

عناصر سبک زندگی اسلامی

وی تصریح کرد: تلاش برای رزق و روزی حلال، زندگی شرافتمندانه همراه با قناعت و خشنودی، صبر و توکل بر خدا در همه امور، مدارا با مردم و حفظ عزت از عناصر سبک زندگی اسلامی است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، ادامه داد: در شرایط فعلی بهترین راهکار برای زندگی، فرهنگ‌سازی، همدلی، همزبانی و وحدت است که از طریق آموزه‌های قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) می‌توان به آنها دست یافت.

بازگشت به مبانی دینی، اخلاقی

جعفری خاطرنشان کرد: راهکار انتشار این مفاهیم در زندگی هم بازگشت به مبانی دینی، اخلاقی و مواردی است که قرآن و اهل بیت (ع) از ما انتظار دارند؛ آگر آنها را انجام دهیم همدلی و همزبانی ایجاد خواهد شد.


کد مطلب: 25172

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25172/چگونگی-الگوسازی-سبک-زندگی-اهل-بیت-ع

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir