توسعه هنر تعزیه در کرمان

برنامه‌های فرهنگی‌ را به روستاها می بریم

مهر , 18 خرداد 1394 ساعت 11:30

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: درصدد هستیم با استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در قالب یک طرح جامع برای توسعه تعزیه گام برداریم.


فرشید فلاح یکشنبه شب در چهارمین شب از برگزاری سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار گفت: ایام سوگواری ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد فرصتی مناسب برای برگزاری چنین برنامه هایست.

وی هدف از برگزاری این سوگواره را پاسداشت ارزش های حماسه حسینی و ترویج سیره حسینی دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران برای پاسداشت ارزش های دینی و اسلامی شکل گرفت.

این مسئول همچنین ابراز داشت: آسیب شناسی تعزیه و تعالی آن و تکریم هنرمندان این عرصه از دیگر اهداف برگزاری سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار است.

فلاح با اشاره به علاقمندی مردم به هنر تعزیه گفت: هنر تاثیرگذارترین ابزار است و بستری مناسب برای فعالیت در مباحث فرهنگی به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه هنر تعزیه ریشه در فرهنگ و تمدن ما دارد، ادامه داد: درصدد هستیم با استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در قالب یک طرح جامع برای توسعه تعزیه گام برداشته و برنامه های فرهنگی و هنری را به روستاها ببریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تعزیه را سرمایه ملی دانست و افزود: در سال گذشته برگزاری مجالس گوناگون تعزیه سبب بروز مشکلاتی شد و امسال تصمیم بر آن شد که تنها مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر(ع) شبیه خوانی شود.


کد مطلب: 25179

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25179/توسعه-هنر-تعزیه-کرمان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir