تعزیه ابزاری مناسب برای ترویج سیره ائمه اطهار(ع) است

مهر , 18 خرداد 1394 ساعت 12:00

دبیر اجرایی سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار هنر تعزیه را ابزاری مناسب برای ترویج سیره ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: توجه به اهمیت نماز و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله آثار تعزیه است.


ثارالله انکوتی یکشنبه شب در چهارمین شب از برگزاری سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار گفت: تعزیه تاثیر شگرفی بر کودکان دارد و افرادی که از سنین پایین وارد این عرصه شده اند هیچ گاه تعزیه را رها نکرده اند.

وی هنر تعزیه را ابزاری مناسب برای ترویج سیره ائمه اطهار(ع) دانست و افزود: توجه به اهمیت نماز، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله آثار تعزیه است.

انکوتی در ادامه با اشاره به برگزاری سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار در ایام سوگواری ارتحال امام خمینی(ره) گفت: تعزیه خوانان کشوری از جمله محمد رضایی در هیئت داوری این سوگواره حضور دارند.

دبیر اجرایی سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار با اشاره به دو بخش رقابتی و جنبی سوگواره اظهار داشت: در بخش رقابتی سوگواره تعزیه حضرت علی اکبر(ع) اجرا می شود.

وی با اشاره به استقبال گسترده مردم از برگزاری این سوگواره، تصریح کرد: اختامییه سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار ۲۰ خردادماه برگزار وی از برگزیدگان در بخش های اولیاء خوانی و اشقیاء خوانی تجلیل می شود.

در این آیین از ۱۴ بچه خوان شرکت کننده در سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار تجلیل شد.


کد مطلب: 25181

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25181/تعزیه-ابزاری-مناسب-ترویج-سیره-ائمه-اطهار-ع

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir