برگزاری سیزدهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان اهل بیت در استان فارس

سازمان تبلیغات اسلامی , 18 خرداد 1394 ساعت 12:17

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس از برگزاری سیزدهمین اجلاس پیر غلامان وخادمان اهل بیت در استان فارس خبر داد.


به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی مختاری با اشاره به اینکه روز به روز بر عده جوانان هیئتی ما افزوده می‌شود،‌ به تشریح برنامه‌های این شورا پرداخت و افزود: یکی از برنامه‌هایی که در شورای هیئات مذهبی اجرا خواهیم کرد، برگزاری دوره‌های آموزشی مداحی در بحث شعرشناسی، مقتل‌خوانی وتاریخ شناسی است.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس در اولین نشست فصلی شورای هیئات مذهبی کشور با بیان اینکه راه مبارزه با تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و بی‌حجابی و بدحجابی، رونق امر به‌معروف و نهی از منکر و ترویج آموزه‌های قرآن کریم و احکام است افزود: این موارد بیشتر به هیئت‌های مذهبی برمی‌گردد و آنان این ظرفیت را دارند.

ایشان در خصوص برنامه ریزی های انجام شده در برگزاری همایش امسال پیر غلامان مطالبی را به استحضار مسئولین شورای مذهبی استانها رساند و تصریح کرد: با توجه به شانیت وجایگاه شورای هیئات مذهبی که از پتانسیل دینی بالایی برخوردار است، مدیریت برگزاری سیزدهمین نشست پیر غلامان به این شورا سپرده شد و همایش پیرغلامان امسال در تاریخ ۱۴و۱۵ شهریور ماه به میزبانی استان فارس برگزار می‌گردد.

وی این اجلاسیه را یک رویکرد بزرگ فرهنگی برای سومین حرم اهل بیت(ع) ایران اسلامی دانست و افزود: مقدمات خوبی برای اجرای باشکوه این مراسم انجام شده است و این اجلاسیه با همکاری نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس، استانداری فارس، صداو سیما، سپاه فجر فارس و همچنین هیئت‌های مذهبی این استان برگزار خواهد شد.

مختاری با اشاره به تقسیم‌بندی‌ برای انجام بهتر کار در خصوص اجرای این اجلاس عنوان کرد: بنا شده تا هر کدام از هیئت‌های مذهبی شیراز، میزبان یکی از استان‌های کشور در این اجلاسیه باشند که تاکنون ۸۵ هیئت مذهبی شاخص و توانمند در شیراز جهت شرکت در این اجلاسیه اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس اظهار داشت: جهت ورود میهمانان استان‌های مختلف از فرودگاه و انجام مراسم استقبال، پذیرایی، اسکان، هدیه و بدرقه کمیته‌های مختلفی با حضور هیئات مذهبی تشکیل خواهد شد.


مختاری با بیان اینکه کتب مختلف پیرامون پیر غلامان در حاشیه این اجلاس چاپ و توزیع خواهد شد، گفت: در حاشیه این اجلاس آثار و سبک‌های سینه‌زنی استان فارس ثبت خواهد شد.

ایشان در پایان ضمن اعلام فعالیت ۷۰۰ هیئت مذهبی در شهر مقدس شیراز ادامه داد: از این میان ۱۰۰ هیئت جوانان هستند که با مدیریت‌های خوبی هدایت می‌شوند.


کد مطلب: 25182

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25182/برگزاری-سیزدهمین-اجلاس-پیرغلامان-خادمان-اهل-بیت-استان-فارس

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir