نشست توجیهی مداحان و شعرای آئینی در قزوین برگزار می شود

بسیج مداحان , 20 خرداد 1394 ساعت 10:00

مسئول بسیج مداحان سپاه استان قزوین از برگزاری نشست توجیهی مداحان و شعرای آئینی با آموزش اصول و فنون و قواعد مداحی با حضور استاد مرتضی طاهری خبر داد.


محمد طالقانی مسئول بسیج مداحان استان قزوین درگفت وگواختصاصی با خبرنگار خبر گزاری بسیج گفت: سازمان بسیج مداحان شعرای آئینی ومدیران هیئت‎های مذهبی سپاه صاحب الامر(عج) از دی ماه سال ۹۲طبق نظام آموزشی با ارائه کتب آموزشی حاج محمد فراهانی بومی سازی شده است.

وی گفت: کتب آموزشی در سه جلد تالیف برای دو گروه سنی۱۰ تا ۱۲ سال ‌می‌باشد که این کتب تخصی مداحی توسط اساتید برجسته و مجرب از استان تهران به متقاضیان تدریس خواهد شد.

مسئول بسیج مداحان سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اضافه کرد: ثبت نام کلاس‌ها از ماه محرم سال۹۲ تا پایان ماه صفر صورت گرفت که تعداد یک هزار ششصد نفر از اقشار مختلف از جمله دانش آموزان، دانشجویان وطلاب حوزه‌های علمیه کارمندان دراین کلاس‌ها ثبت نام کرداند که مخاطبان در طیف سنی ۶تا ۳۰ سال می‌باشد.

طالقانی متذکر شد: با زمان بندی صورت گرفته هر کدام از گروه‌ها سنی با توجه به آمار ثبت نام شدگان در یک یا دو کلاس تقسیم بندی شده اند.

این مسئول با اشاره به حضور اساتید توانا عنوان کرد: در این کلاس‌ها اساتید و مداحان بنام کشوری همچون حاج مرتضی طاهری، حاج محمد فراهانی،حاج ماشاالله عابدی، حاج غلامرضا سازگار، حاج مصطفی خرسندی و حاج یدالله بهتاش و همچنین مداحان استان قزوین حضور دارند.

مسئول بسیج مداحان سپاه صاحب الامر(عج) یادآور شد: در پایان این دوره‌های آموزشی مدرک معتبری از طرف سازمان بسیج مداحان و شعرای آئینی و مدیران هیئت‌های مذهبی کشور به افراد اعطا خواهد شد.

طالقانی با اشاره به نشست توجیهی مداحان استان قزوین تصریح کرد: نشست توجیهی با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی استان اعم از آموزش پرورش وحوزه هنری برگزار می‌شود که میزبانی این نشست سازمان بسیج مداحان می باشد.

وی در ادامه ابراز کرد: نشست توجیهی بسیج مداحان روز چهارشنبه ۲۰خرداد در ساعت ۱۸در حسینه معراج شهدا برگزار می‌شود.

این مسئول به اهداف برگزاری نشست اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان نشست توجیهی بسیج مداحان با محوریت معنویت و خودسازی در ماه مبارک برگزار خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در خاتمه اذعان کرد: در این نشست به مذاکرات هسته ای بحث یمن و سوریه خواهیم پرداخت.


کد مطلب: 25219

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25219/نشست-توجیهی-مداحان-شعرای-آئینی-قزوین-برگزار-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir