فیلم خیمه‌گاه ابوالفضل العباس (ع) در بوشهر ساخته شد

مهر , 21 خرداد 1394 ساعت 9:00

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: فیلم ساخت خیمه گاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) به مدت ۵۰ دقیقه ساخته شد.


به گزارش روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، محمد ابراهیم فروزانی اظهار داشت: سیاست اداره كل میراث فرهنگی بوشهر مبنی بر حمایت از بخش خصوصی و معرفی فعالیت های میراث فرهنگی است كه بخشی از آن در قالب فیلم به انجام می رسد.

وی گفت: میراث ناملموس و معنوی استان بوشهر می تواند جاذبه گردشگری خوبی باشد برای جذب گردشگران و این فیلم نمونه خوبی از یك جاذبه گردشگری مذهبی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر بیان داشت: فیلم خیمه گاه حدودا ۵۰ دقیقه است که فیلمبرداری آن از مهر ماه شروع شده و كارگردان‌های این فیلم مهدی دهقاق و عباس مطاف از كارگردانان صداوسیما هستند.

وی با اشاره به اهمیت میراث ناملموس استان بوشهر، به جایگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در این فیلم اشاره کرد و گفت: صنایع دستی این استان شامل صنایع چوبی، فلزی و طلاكاری است و علاوه براین از خاتم كاری نیز استفاده شده است.

مدیر روابط عمومی اداره كل میراث بوشهر نیز اظهار داشت: در این فیلم به معرفی صنعت عبابافی پرداخته شده است. صنعتگران زیادی در این فیلم هنر خود را به معرفی و نمایش می‌گذارند كه مهم‌ترین آنها عبابافی است كه در كنار سایر هنرها معرفی می‌شود.

مینا درعلی اهمیت این فیلم را در نگاه جامعه شناختی و مذهبی به باورهای مردم دانست و گفت: این فیلم گویای اعتقادات مردمی است كه خالصانه و صادقانه با توجه به نیاز خود حاضر هستند از همه چیز خود بگذرند تا پایبندی مذهبی خود را تثبیت كنند.

وی اضافه کرد: این فیلم اكران خصوصی خواهد شد و اداره كل در نظر دارد كه در ماه رمضان طی مراسم خاص این فیلم را به نمایش بگذارد.


کد مطلب: 25225

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25225/فیلم-خیمه-گاه-ابوالفضل-العباس-ع-بوشهر-ساخته

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir