جشنواره مولودی‌خوانی رضوی در کردستان برگزار می‌شود

مهر , 26 خرداد 1394 ساعت 13:10

استان کردستان در دهه کرامت امسال میزبان جشنواره مولودی خوانی رضوی از سری برنامه های سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است.


حجت الاسلام رحیم جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با بیان اینکه برای نخستین سال است که این استان میزبان جشنواره مولودی خوانی رضوی را بر عهده دارد، گفت: استان کردستان یکی از قطب های مهم مولودی خوانی در کشور است و این سنت در این سرزمین سابقه دیرین دارد، لذا مسئولیت برگزاری جشنواره مولودی خوانی رضوی به استان کردستان محول شده است.

دبیر جشنواره مولودی خوانی رضوی از تشکیل اتاق فکر این جشنواره و برگزاری جلسات آن خبر داد و افزود: فراخوان جشنواره مولودی خوانی رضوی در کشور توزیع شده است و علاقه مندان می توانند نسبت به تولید و جمع آوری آثار با موضوع مولودی خوانی با محوریت امام رضا(ع) اقدام کنند.

جعفری با بیان اینکه اتاق فکر جشنواره مولودی خوانی رضوی دارای ۸ نفر عضو متشکل از کارشناسان متخصص است، ابراز کرد: اعضای این اتاق فکر از میان افراد متخصص و توانمند در موضوع جشنواره انتخاب شدند تا در عین داشتن تجربه مناسب در زمینه مولودی خوانی، شاهد جلوه های نو و نوآوری در این بخش باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از انتخاب دبیر تخصصی جشنواره مولودی خوانی رضوی هم خبر داد و افزود: تلاش بر این بوده تا فردی متخصص و با تجربه در حوزه فرهنگ رضوی و مولودی خوانی به عنوان دبیر تخصصی جشنواره در این عرصه به فعالیت بپردازند.

جعفری با بیان اینکه اختتامیه جشنواره مولودی خوانی رضوی همزمان با دهه کرامت برگزار و از هشت برگزیده تقدیر خواهد شد، افزود: در حال برنامه ریزی برای برگزاری باشکوه مراسم اختتامیه هستیم و قصد داریم مانند سال گذشته از تجربه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره های قبل این استان جهت متفاوت برگزار شدن جشنواره استفاده کنیم.

یادآوری می شود؛ سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده در دهه کرامت برابر با ۲۵ مرداد تا چهارم شهریور ۹۴ در تمام استان‌های ایران و ۲۲۰ نقطه از جهان برگزار می‌شود.

مراسم افتتاحیه این جشنواره هم زمان با میلاد باسعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم برگزار می شود و آیین اختتامیه این جشنواره در شب میلاد فرخنده ثامن الحجج(ع) در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و آگاهی از نحوه شرکت در هر یک از برنامه‌های این جشنواره می‌توانند به سایت سه زبانه «شمس توس» به نشانی www.shamstoos.ir مراجعه کنند.

همچنین سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۷۸۸۸ و شماره تلفن‌های‌: ۹-۰۵۱۳۲۲۸۳۰۴۴ به عنوان پل ارتباطی میان جشنواره و مخاطبان معرفی شده است.


کد مطلب: 25333

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25333/جشنواره-مولودی-خوانی-رضوی-کردستان-برگزار-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir