۶ رکن تبلیغ چیست؟

ایکنا , 27 خرداد 1394 ساعت 9:00

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران به بیان شش رکن تبلیغ که باید مورد توجه مبلغان باشد، اشاره کرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین جواد صادق‌زاده، رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در همایش طلایه‌داران تبلیغ که صبح امروز با حضور بیش از ۶۰۰ نفر از مبلغین و مبلغات استان تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه در جای جای قرآن در خصوص تبلیغ صحبت شده است، گفت: در قرآن مهم‌ترین هدف انبیاء تبلیغ اعلام شده است.

وی ادامه داد: تبلیغ شش رکن دارد: اصل پیام، پیام رسان، پیام‌گیرنده، شیوه انتقال پیام، زمان پیام و مکان پیام که همه این موارد باید مورد توجه مبلغ باشد.
حجت‌الاسلام صادق‌زاده عنوان کرد: اصل پیام خدا، قرآن و روایات است که نباید از آنها غفلت شود. خدا نکند در سخنرانی‌های ما آیه قرآن و حدیث نباشد.

ویژگی‌های پیام رسان

وی ادامه داد: باید به ویژگی‌های پیام‌رسان هم توجه کنیم. پیام رسان باید شرح صدر داشته باشد، از تکرار خسته نشود، عامل (عمل کننده) به پیام خود باشد تا پیامش اثرگذار شود، همانند پیامبر (ص) با همه وجودش دلسوز مردم باشد، غصه مردم را بخورد، برای هدایت خلق حریص باشد و همه وجودش پر از محبت و مهربانی به خلق باشد.

حجت‌الاسلام صادق‌زاده، با اشاره به تجربه‌های خود در خصوص ترویج حجاب در مدینه منوره و قبل از عزیمت زائران به مکه مکرمه، گفت: مکان تبلیغ نیز بسیار مهم است و باید مورد توجه باشد، همچنین زمانی که ما به تبلیغ می‌پردازیم؛ ماه محرم و رمضان‌ ماه‌های مهم تبلیغ است که اگر نتوانیم در این ماه‌ها مردم را هدایت کنیم باید به حال خودمان غصه بخوریم.

وی در پایان سخنانش، گفت: وقتی مردم از خارج از کشور به تهران می‌آیند به وضعیت تهران احسن می‌گویند چرا که در این وضعیت تحریم توانسته‌ایم بزرگ‌راه‌ها، پل‌ها و ... خیلی خوبی بسازیم اما وقتی با نحوه رانندگی مردم مواجه می‌شوند بسیار تعجب می‌کنند.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران ادامه داد: فرهنگ رانندگی در تهران بسیار نامناسب است، کسی که پارک دوبله می‌کند و برای تردد مردم مشکل ایجاد می‌کند، مدیون خلق الله می‌شود و این گناه است؛ من گاهی حتی در مراسم ختم هم از فرهنگ رانندگی صحبت می‌کنم.

وی به مسئله تفکیک زباله و لزوم آن نیز اشاره کرد و گفت: در برخی از شهرهای بزرگ دنیا، در هفته سه بار زباله‌ها جمع‌آوری می‌شود اما در تهران روزی سه بار زباله جمع‌آوری می‌شود، سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه جمع‌آوری زباله در تهران بود.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران ادامه داد: خداوند در قرآن فرموده است ما شما را خلق کردیم تا زمین را آباد کنید، آباد کردن زمین وظیفه و مأموریت ما است اما به دلیل عدم تفکیک زباله زمین خدا را به نابودی می‌کشانیم.


کد مطلب: 25343

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25343/۶-رکن-تبلیغ-چیست

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir